Do polskich firm należy prawie 1,7 mln aut. Większość – 612,5 tys. – to samochody osobowe. Największym powodzeniem cieszą się marki niemieckie. Ford to lider zestawienia. W firmach jeździ przeszło 105 tys. aut tej marki. Volkswagenów jest o 7,5 tys. mniej, a samochodów Renault – 93,6 tys. Kolejne miejsca zajmują marki Fiat, Skoda, Opel i Mercedes.
Według raportu HBI Polska, opartego na danych Centralnej Ewidencji Pojazdów pierwsza dziesiątka rejestrowanych przez przedsiębiorców marek stanowi ponad połowę wszystkich zarejestrowanych pojazdów w Polsce.
Raport HBI pokazuje, że w firmach jest najwięcej samochodów z lat 2007 i 2008. Te wyprodukowane w 2008 roku stanowią 13 proc., a w 2007 blisko 12 proc. – Analiza ostatnich dwóch lat pokazuje, że przedsiębiorcy z powodu kryzysu zrezygnowali z wymiany floty samochodowej. Auta wyprodukowane w 2009 roku stanowią niewiele ponad 9 proc. wszystkich znajdujących się w posiadaniu firm – twierdzi Tomasz Starzyk z wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet. W 2010 roku wskaźnik ten wyniósł 10 proc.
Prawie 40 proc. aut firmowych zarejestrowanych jest w woj. mazowieckim. Tu bowiem ma swą siedzibę najwięcej firm. Kolejne to woj. dolnośląskie, wielkopolskie i śląskie, przy tym w pierwszym z tych trzech województw zarejestrowanych jest dwa razy więcej firm niż w ostatnim.
Kto czym jeździ? Z informacji firm leasingowych wynika, że prezesi i wiceprezesi dużych korporacji preferują mercedesy klasy E, BMW serii 5, X5, audi A6. Szefowie spółek zależnych wolą np. volvo V70 lub skodę superb. Dyrektorzy – BMW X3, citroena C5, opla insignia, forda mondeo, głównie modele w wersji kombi. Ale bardzo często prezesi niewielkich spółek mają samochody droższe niż szefowie wielkich korporacji.