IWSR podało, że sprzedaż Johnnie Walkera urosła w ubiegłym roku o 8,5 proc., do prawie 140 mln litrów. Marka ta jest najpopularniejszą whisky na świecie oraz trzecim pod względem wielkości sprzedaży napojem spirytusowym na globalnym rynku. Wyprzedzają ją tylko wódka Smirnoff, także należąca do Diageo oraz rum Bacardi.
70 proc. wzrostu sprzedaży Johhnie Walker zawdzięcza Brazylii, strefom wolnocłowym oraz Meksykowi.
O nieco ponad 5 mln l, do 99 mln litrów zwiększyła się sprzedaż wódki Absolut należącej do koncernu Pernod Ricard (w Polsce należy do niego spółka Wyborowa SA). To najwyższy poziom sprzedaży w historii tej wywodzącej się ze Szwecji marki.
Smirnoff zyskał niecałe 5 mln l w ubiegłym roku. Jego sprzedaż wyniosła w sumie niemal 220 mln l.
Kolejne miejsca zajęły rum Havana Club (Pernod Ricard), whisky Jameson (Pernod Ricard), whisky Chivas Regal (Pernod Ricard), rum Captain Morgan (Diageo), whisky Jack Daniels (Browan - Forman), tequila Sauza (Beam Global) oraz koniak Hennessy (LVMH).