Reklama
Rozwiń
Reklama

W 2010 r. sprzedaż Johnnie Walkera rosła najszybciej

Whisky należąca do koncernu Diageo zanotowała w 2010 r. największy wzrost sprzedaży spośród alkoholi o globalnym zasięgu — podała firma badawcza IWSR. Kolejne miejsca zajęły wódki Absolut i Smirnoff

Aktualizacja: 15.06.2011 14:30 Publikacja: 15.06.2011 14:28

IWSR podało, że sprzedaż Johnnie Walkera urosła w ubiegłym roku o 8,5 proc., do prawie 140 mln litrów. Marka ta jest najpopularniejszą whisky na świecie oraz trzecim pod względem wielkości sprzedaży napojem spirytusowym na globalnym rynku. Wyprzedzają ją tylko wódka Smirnoff, także należąca do Diageo oraz rum Bacardi.

70 proc. wzrostu sprzedaży Johhnie Walker zawdzięcza Brazylii, strefom wolnocłowym oraz Meksykowi.

O nieco ponad 5 mln l, do 99 mln litrów zwiększyła się sprzedaż wódki Absolut należącej do koncernu Pernod Ricard (w Polsce należy do niego spółka Wyborowa SA). To najwyższy poziom sprzedaży w historii tej wywodzącej się ze Szwecji marki.

Smirnoff zyskał niecałe 5 mln l w ubiegłym roku. Jego sprzedaż wyniosła w sumie niemal 220 mln l.

Kolejne miejsca zajęły rum Havana Club (Pernod Ricard), whisky Jameson (Pernod Ricard), whisky Chivas Regal (Pernod Ricard), rum Captain Morgan (Diageo), whisky Jack Daniels (Browan - Forman), tequila Sauza (Beam Global) oraz koniak Hennessy (LVMH).

Reklama
Reklama
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama