Polacy mniej wrażliwi na cenę przy zmianie operatora

To cena usługi decyduje, że zmieniam operatora telefonii komórkowej - mówi 31 proc. Polaków. Tak samo deklaruje 32 proc. Brytyjczyków, 33 proc. Francuzów, 38 proc. Hiszpanów i 53 proc. Niemców

Publikacja: 16.06.2011 17:19

Polacy mniej wrażliwi na cenę przy zmianie operatora

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Badanie przeprowadzono na zlecenie firmy konsultingowej Deloitte. - Polacy okazali się mniej wrażliwi na cenę usług, niż konsumenci w innych krajach. Być może to wynik tego, że ceny w Polsce spadły już do takiego poziomu, że nie mają już takiego wpływu na decyzje klientów – komentował Dariusz Nachyła, partner odpowiedzialny za rynki TMT w Deloitte, prezentując raport w czasie konferencji Media Innovations & Consumer Trends.

Dla Polaków ważny był też zasięg sieci i jakość usług (27 proc.). Średnio w pozostałych krajach ten czynnik wskazało 19 proc. badanych.

Jako inne powody zmiany dostawcy usług mobilnych polscy respondenci wskazali na niski poziom obsługi (25 proc.) i niedostępność w ofercie operatora wybranego modelu telefonu (14 proc.).

Z badania Deloitte wynika, że sieć Play kojarzy się użytkownikom z niskimi cenami - 50 proc. respondentów wskazało ten aspekt, jako ważny przy wyborze tej właśnie sieci. W przypadku pozostałych operatorów niską cenę usług wskazało 26 - 27 proc. badanych.

Dla odmiany abonenci Plusa najczęściej – 35 proc. wskazań – zwracali uwagę na zasięg sieci i techniczną jakość usług. W przypadku Ery/T-Mobile i Orange ważne to było dla 25 proc. respondentów, a w przypadku Playa dla 19 proc. W przypadku Ery/T-Mobile aż 25 proc. respondentów kierowało się dostępnością telefonu, a w przypadku Orange robiło tak tylko 19 proc.

Raport Deloitte badał również popyt na usługi oparte na transmisji danych. Do ciekawostek należy zaliczyć fakt, że połowa przebadanych Polaków uznała kwotę 105 zł za atrakcyjną, a kwotę 155 zł za akceptowalną w przypadku usługi mobilnego dostępu do internetu o prędkości 100 Mb/s.

W dyskusji nad raportem, Dariusz Nachyła przyznał, że kwoty te są zaskakująco wysokie, jak na aktualną ofertę dostępową w Polsce. – Być może wynikło to z pytania o usługę 100 Mb/s, od której polscy abonenci oczekują naprawdę wysokiego komfortu korzystania – skomentował Dariusz Nachyła.

Badanie dla polskiego rynku przeprowadzono na próbie 2110 respondentów w wieku powyżej 18 lat. 51 proc. próby stanowili mężczyźni, 49 proc. – kobiety. Próbę dobrano w proporcji: 20 proc. użytkowników smartfonów, 80 proc. użytkowników tradycyjnych terminali. Całe badanie Deloitte przeprowadził na próbie 30,5 tys. respondentów w 15 krajach.

"Rzeczpospolita" i serwis rpkom.pl są partnerami medialnymi konferencji Media Innovations & Consumer Trends

Badanie przeprowadzono na zlecenie firmy konsultingowej Deloitte. - Polacy okazali się mniej wrażliwi na cenę usług, niż konsumenci w innych krajach. Być może to wynik tego, że ceny w Polsce spadły już do takiego poziomu, że nie mają już takiego wpływu na decyzje klientów – komentował Dariusz Nachyła, partner odpowiedzialny za rynki TMT w Deloitte, prezentując raport w czasie konferencji Media Innovations & Consumer Trends.

Dla Polaków ważny był też zasięg sieci i jakość usług (27 proc.). Średnio w pozostałych krajach ten czynnik wskazało 19 proc. badanych.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca