Badanie przeprowadzono na zlecenie firmy konsultingowej Deloitte. - Polacy okazali się mniej wrażliwi na cenę usług, niż konsumenci w innych krajach. Być może to wynik tego, że ceny w Polsce spadły już do takiego poziomu, że nie mają już takiego wpływu na decyzje klientów – komentował Dariusz Nachyła, partner odpowiedzialny za rynki TMT w Deloitte, prezentując raport w czasie konferencji Media Innovations & Consumer Trends.
Dla Polaków ważny był też zasięg sieci i jakość usług (27 proc.). Średnio w pozostałych krajach ten czynnik wskazało 19 proc. badanych.
Jako inne powody zmiany dostawcy usług mobilnych polscy respondenci wskazali na niski poziom obsługi (25 proc.) i niedostępność w ofercie operatora wybranego modelu telefonu (14 proc.).
Z badania Deloitte wynika, że sieć Play kojarzy się użytkownikom z niskimi cenami - 50 proc. respondentów wskazało ten aspekt, jako ważny przy wyborze tej właśnie sieci. W przypadku pozostałych operatorów niską cenę usług wskazało 26 - 27 proc. badanych.
Dla odmiany abonenci Plusa najczęściej – 35 proc. wskazań – zwracali uwagę na zasięg sieci i techniczną jakość usług. W przypadku Ery/T-Mobile i Orange ważne to było dla 25 proc. respondentów, a w przypadku Playa dla 19 proc. W przypadku Ery/T-Mobile aż 25 proc. respondentów kierowało się dostępnością telefonu, a w przypadku Orange robiło tak tylko 19 proc.