Baltona rezygnuje z marynarza

Istniejąca od 62 lat spółka chce się pojawić na innych rynkach. Rezygnuje też z kultowego logo

Publikacja: 29.06.2011 01:34

Baltona rezygnuje z marynarza

Foto: ROL

Charakterystycznego marynarza zna większość pasażerów polskich lotnisk czy portów. Baltona jest od lat największym operatorem sklepów w strefach wolnocłowych na rynku. Zajmuje się także zaopatrywaniem statków. Dzisiaj ma 21 sklepów wolnocłowych na większości polskich lotnisk. – Sama zamknę trumnę nad tym marynarzem. Choć dyskusje trwały długo, z tego logo definitywnie rezygnujemy – mówi Magda Grzybowska, prezes Baltony.

To jedna ze zmian, jakie w najbliższym czasie czekają spółkę. Jutro jej akcje zadebiutują na NewConnect. Najpóźniej za rok spółka chce się pojawić na głównym parkiecie GPW. W obrocie znajdzie się ok. 11 mln akcji. Cena została ustalona na 9,2 zł, kapitalizacja przekroczy więc 101 mln zł. Spółka na początku roku przeprowadziła emisję, z której pozyskała 5 mln zł. – Akcje objęło ok. 30 inwestorów. Kolejnych emisji na razie nie planujemy. Jedynie w związku z programem motywacyjnym – mówi Witold Kruszewski, dyrektor finansowy Baltony.

Obecnie 80,68 proc. akcji przez spółkę Ashdod kontroluje zarejestrowany w Dubaju Flemingo International, operator ponad 100 sklepów w strefach wolnocłowych w ponad 20 krajach. Inwestorem strategicznym Baltony został w kwietniu 2010 r., odkupując akcje od dotychczasowych akcjonariuszy, m.in. Skarbu Państwa i Alfa Center. Główny akcjonariusz zobowiązał się nie sprzedawać swoich papierów przynajmniej przez rok.

W 2010 r. Baltona osiągnęła 2,6 mln zł zysku netto wobec 6,6 mln zł straty netto rok wcześniej. Z kolei przychody wzrosły do 11,3 proc., do niemal 155,6 mln zł. Na ten rok spółka prognozuje ich wzrost do 175 mln zł. – Do 2015 roku przepustowość polskich lotnisk wzrośnie z 30 do prawie 60 mln pasażerów rocznie. Rosną też wydatki, dodatkowo liczymy na wpływ z Euro 2012 – dodaje prezes Baltony.

Spółka planuje otwieranie nowych sklepów. Niedługo ma ruszyć siódmy sklep na warszawskim lotnisku Okęcie, przebudowywana jest także placówka w Katowicach. Baltona od roku jest właścicielem pierwszego zagranicznego sklepu na granicy rumuńsko-mołdawskiej, w miejscowości Albita. Niedługo ma ruszyć sklep na lotnisku w Konstancy, największej rumuńskiej miejscowości wypoczynkowej nad Morzem Czarnym.

– Planujemy wejście także na inne rynki w regionie, możliwe są też kraje Europy Zachodniej. W grę wchodzi zarówno negocjowanie umów na pojedyncze sklepy, jak i przejmowanie już działających na rynku firm – mówi Piotr Kazimierski, dyrektor ds. rozwoju Baltony. Dzięki temu przychody firmy do 2015 r. mogą się zbliżyć do poziomu 500 mln zł.

 

Charakterystycznego marynarza zna większość pasażerów polskich lotnisk czy portów. Baltona jest od lat największym operatorem sklepów w strefach wolnocłowych na rynku. Zajmuje się także zaopatrywaniem statków. Dzisiaj ma 21 sklepów wolnocłowych na większości polskich lotnisk. – Sama zamknę trumnę nad tym marynarzem. Choć dyskusje trwały długo, z tego logo definitywnie rezygnujemy – mówi Magda Grzybowska, prezes Baltony.

To jedna ze zmian, jakie w najbliższym czasie czekają spółkę. Jutro jej akcje zadebiutują na NewConnect. Najpóźniej za rok spółka chce się pojawić na głównym parkiecie GPW. W obrocie znajdzie się ok. 11 mln akcji. Cena została ustalona na 9,2 zł, kapitalizacja przekroczy więc 101 mln zł. Spółka na początku roku przeprowadziła emisję, z której pozyskała 5 mln zł. – Akcje objęło ok. 30 inwestorów. Kolejnych emisji na razie nie planujemy. Jedynie w związku z programem motywacyjnym – mówi Witold Kruszewski, dyrektor finansowy Baltony.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?