Trzeci amerykański przewoźnik kupi w latach 2013 — 2022 260 samolotów z rodziny A320 i 200 B737, w tym 100 nowej wersji 737NG, z opcją i prawem kupna 365 maszyn europejskich i 100 amerykańskich w ramach rodziny 737. Producenci samolotów zapewnią około 13 mld dolarów środków finansowych poprzez transakcje leasingu. Szacunki wartości transakcji na podstawie dzisiejszych średnich cen dają zawrotną sumę 38,5 mld dol.
Prezes AMR, Gerard Arpey oświadczył, że dzisiejszy komunikat toruje linii drogę do osiągnięcia ważnych etapów w przyszłości, dając możliwość wymiany w ciągu 5 lat floty maszyn wąskokadłubowych i sfinansowania tego w odpowiedzialny sposób. Nowe samoloty pozwolą zmniejszyć koszty operacyjne i zakupu paliwa oraz zapewnią konsumentom nowoczesne warunki podróży — dodał
American Airlines kupiła ostatnie samoloty Airbusa w końcu lat 80. i oświadczyła w 1996 r., że Boeing będzie jej wyłącznym dostawcą do 2018 r. Teraz używa ponad 600 maszyn Boeinga.
Uzyskanie tak dużego kontraktu przez firmę z Europy jest jej ogromnym sukcesem i porażką koncernu z USA. Obecny komunikat wskazuje też, że Boeing zrezygnował najwyraźniej z prac nad nową wersją samolotu 737 i ograniczy się do wyposażenia go w nowe silniki.
Światowy rynek samolotów wąskokadłubowych ocenia się na 2 bln dolarów w ciągu 20 lat, panują na nim Boeing i Airbus, przy czym samoloty z rodziny A320 zyskały na popularności w USA. W końcu 2015 r. i w 2016 Airbus zacznie dostawy najnowszego szlagieru rynkowego, samolotów A320neo oszczędniejszych w eksploatacji.