To już kolejna czysta wódka Stock Polska, której nazwa nawiązuje do popularnej wódki gatunkowej. Poprzednia - Czysta de Luxe Żołądkowa Gorzka – pojawiała się w sklepach jesienią 2007 roku i okazała się strzałem w dziesiątkę. Głównie dzięki niej Stock Polska dwa lata temu został liderem polskiego rynku wódki wartego niemal 10 mld zł. W sierpniu tego roku udziały Czystej de Luxe wynosiły 17 proc. Dawało jej to pierwsze miejsce wśród wódek w Polsce.
Jęczmienna Żołądkowa Gorzka, tak jak Czysta de Luxe, należy do tzw. średniej półki cenowej. Na wódki z tego segmentu przypada ponad około całego rynku. Powód? W ślady Stocka poszli jego dwaj najwięksi konkurenci. Wiosną 2010 r. na rynku pojawiła się czysta wersja Krupniku, należącego do polsko – francuskiej grupy alkoholowej Belvedere, trzeciego producent wódki w Polsce znanego m.in. dzięki marce Sobieski. W sierpniu tego roku czysty Krupnik miał ponad 13 proc. udziałów w polskim rynku wódki, co dawało jej miejsce w ścisłej czołówce.
Jesienią do gry włączył się wicelider branży CEDC rozpoczynając sprzedaż Żubrówki Białej. Firma planuje, że na koniec tego roku jej nowa wódka ma mieć 8 – 9 proc. udziałów w polskim rynku.
Popularność nowych wódek nie ratuje branży przed kurczeniem się rynku. Odbierają one bowiem konsumentów trunkom obecnym na nim od dawna. Z czołówki wypadły np. Absolwent wytwarzany przez CEDC (do 2009 r. najpopularniejsza wódka w Polsce) czy Starogardzka należąca do Belvedere.
W Stock Polska usłyszeliśmy, że na rynku jest miejsce na kolejną wódkę. Tym, co ma przyciągnąć do niej konsumentów to fakt, że jako pierwsza jest w całości produkowana z jęczmienia.