Sprzedaż liczona w złotych wzrosła po dziewięciu miesiącach 2011 r. 25,3 proc. Jeśli z wyniku zostaną wyłączone nowootwarte w tym okresie sklepy wówczas wzrost i tak wynosi 14,6 proc.
– W Polsce Biedronka kontynuuje wzrost sprzedaży i zysku, umacniając się na pozycji lidera rynku – mówi w komunikacie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, do którego należy polska sieć dyskontowa.
Portugalska grupa podała też, że planuje inwestycje w Ameryce Południowej, a pierwszym rynkiem na który chce wejść będzie Kolumbia.
Ogółem sprzedaż grupy Jeronimo Martins wzrosła po trzecim kwartale 15,6 proc,. do 7,3 mld euro, zaś EBITDA 19,5 proc. do 527 mln euro. Zysk netto zwiększył się 31,9 proc. do 255,7 mln euro. Jak czytamy w komunikacie EBITDA Biedronki wzrosła 36,2 proc. (35,7 proc. liczona w euro) i stanowi już 7,8 proc. sprzedaży – rok wcześniej 7,2 proc. Polska sieć generuje już 59,1 proc. sprzedaży grupy oraz 64,1 proc. jej EBITDA.
Na koniec września Biedronka miała 1756 sklepów – 197 więcej, niż rok temu.