Z danych zebranych przez dom mediowy Equinox wynika, że do końca sierpnia 2011 r. cennikowe wydatki reklamowe branży AGD spadły 8 proc. do 74 mln zł. Rok wcześniej wydatki reklamowe branży wyniosły 80,6 mln zł. Jak podaje firma na wynik roczny podobnie jak w wielu innych branżach zawsze silnie wpływa IV kwartał, na który przypada średnio około 37 proc. rocznych wydatków reklamowych branży AGD. - Dotychczasowy spadek w tym roku i słabnące perspektywy gospodarcze roku 2012 nie wróżą optymistycznie również końcówce tego roku – podaje Equinox w komunikacie. Według prognoz ekspertów firmy w 2011 r. ten sektor na reklamę wyda ok 130 mln zł, co stanowi około 15 proc. spadek w porównaniu z 2010 r.
Jeśli chodzi o wydatki cennikowe to liderem z ponad 8 mln zł jest Samsung, w przypadku Beko to ponad 6,6 mln zł, marki Bosch 5,7 mln zł, a rodzima Amica wydała na ten cel prawie 5,6 mln zł. Ograniczenie aktywności nastąpiło ze strony takich marek jak LG, Electrolux i Indesit.
Jak podaje Equinox w latach 2009-2010 struktura wydatków reklamowych dla branży AGD miała stabilny rozkład: 68 proc. wydatków reklamowych lokowanych było w stacjach telewizyjnych, a 24 proc. w magazynach. Pozostałe media miały znaczenie marginalne. Wyjątek stanowił Internet, który nie jest monitorowany pod względem wydatków reklamowych, a zdaniem analityków Equinox jego udział w wydatkach tej kategorii na poziomie przynajmniej 20 proc.