Z danych firmy doradczej Colliers wynika, że większość z planowanych jeszcze na 2011 r. obiektów handlowych zostanie dostarczona na rynek w ostatnim kwartale. - Polski rynek postrzegany jest jako atrakcyjny i jeszcze nienasycony zarówno pod względem ilości nowoczesnej powierzchni handlowej, jak również dostępnych marek. Potwierdza to znaczne zainteresowanie wejściem na polski rynek międzynarodowych sieci handlowych – podaje firma w raporcie.

W III kwartale 2011 oddano do użytku blisko 90 tys. mkw. powierzchni handlowej, tym samym całkowita podaż to już niemal 8,4 mln mkw. Największym obiektem handlowym ukończonym w III kwartale jest rozbudowana Galeria Echo w Kielcach, oferująca obecnie 70 tys. mkw. Z kolei największym nowym projektem jest Galeria Kaskada w Szczecinie z 43 tys. mkw. Jednak większość z będących na ukończeniu inwestycji handlowych planowana jest do oddania do użytku w IV kwartale 2011. Obecnie w trakcie budowy znajduje się niecałe 700 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego większość w małych i średniej wielkości miastach. Ponad 40 proc. tej powierzchni zostanie ukończone jeszcze w tym roku. Według prognoz firmy w całym 2011 roku zostanie dostarczone na rynek ponad 550 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, 15 proc. więcej, niż rok wcześniej. - Duże międzynarodowe sieci obecne na polskim rynku szukają nowych możliwości w mniejszych miastach, co jest możliwe dzięki zwiększonej aktywności deweloperów w tych lokalizacjach – podaje Colliers.

We wrześniu 2011 zadebiutowały w Polsce dwie amerykańskie marki. W katowickiej galerii Silesia City Center swój pierwszy lokal w tej części Europy otworzyła firma Cinnabon oferująca cynamonowe wypieki. Natomiast w warszawskich Złotych Tarasach zadebiutowała sieć Redberry, która specjalizuje się w mrożonych deserach na bazie jogurtu. Podobną ofertę wprowadziła na polski rynek kolejna międzynarodowa sieć, tym razem pochodząca z Kanady marka Yogen Fruz,. Z kolei już w październiku pierwszy sklep w naszym kraju otworzył też odzieżowy GAP.