Reklama
Rozwiń
Reklama

I bez szminki sukces

Edyta Wojciechowska - Malke, właścicielka Vision One, firmy produkującej artykuły sportowe i Agnieszka Świergiel, prezes zarządu Imperial Tobacco Polska to laureatki konkursu „Bizneswoman Roku" w kategorii „Moja Firma" i „Korporacja"

Publikacja: 23.11.2011 16:24

I bez szminki sukces

Foto: PhotoXpress

Konkurs zorganizował po raz  trzeci przez BRE Bank przy współpracy medialnej Radia PIN. W każdej z kategorii w ścisłym finale było pięć pań. W "Mojej firmie" prócz wspomnianej Wojciechowskiej - Malke, Monika Jurczyk i jej Akademia Osy, Maria Odorowicz z MKM Suport, Ewelina Sasin z Ewesa oraz Karolina Maria Siudyła i jej Magnifico.

Z pań w korporacjach do ścisłego finału dostały się Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzający rynkiem home, NETIA, Dominika Kraśko - Białek, wiceprezes grupy Aviva w Polsce, Aleksandra Łukasiewicz, członek zarządu HOME BROKER i Izabella Wiley, dyrektor generalny MTV Networks Polska.

Przy wyborze finalistek brano pod uwagę stopień przedsiębiorczości, kreatywności, innowacyjności, społecznego zaangażowania zarządzanych podmiotów i umiejętności wykorzystywania szans rynkowych. Specjalną nagrodę – publiczności, przyznali  internauci, głosujący na kandydatki na stronie internetowej. Wygrała Aniela Hejnowska. Dodatkowo jury przyznało wyróżnienie specjalne – dla osoby, której działalność w szczególny sposób wspiera kobiety i przyczynia się do promowania ich przedsiębiorczości.  Otrzymała je i odebrała Magdalena Prokopowicz, założycielka Fundacja Rak'n'Roll Wygraj życie!

- Ten projekt nie tylko wyróżnia kobiety sukcesu, ale także pokazuje jakie powinny mieć cechy. Laureatki to dzielne, kreatywne i uparte kobiety, które bardzo ciężko pracowały na swój sukces. Takie panie bez wątpienia zasługują na najwyższe uznanie – podkreśla Przemysław Gdański, członek zarządu BRE Banku, współorganizatora konkursu.

Jak pokazują badania, firmy w których zarządach znajduje się przynajmniej 30 proc. kobiet osiągają lepsze średnie wyniki niż te, którymi zarządzają mężczyźni. Raport z analizy przeprowadzonej przez McKinsey & Company wskazuje, że całkowity zysk udziałowców jest wyższy o 35 proc. w firmach z większą ilością kobiet w kierownictwie. Zrównoważona obecność obu płci pozwala na osiągnięcie lepszych wyników z działalności operacyjnej oraz większe wzrosty cen akcji.

Reklama
Reklama

W konkursie mogą brać udział właścicielki firm, dyrektorki zarządzające, menedżerki, kobiety pełniące kluczowe funkcje w korporacjach. Kandydatki mogą zgłaszać się osobiście lub być zgłoszone przez osoby trzecie. Kryteria, co roku są brane pod uwagę przy ocenie kandydatek to m.in stopień przedsiębiorczości, kreatywności, innowacyjności, społecznego zaangażowania zarządzanych podmiotów, umiejętności wykorzystywania szans rynkowych. O ostatecznym zwycięstwie decydują też liczby - czyli księga obrotów i przychodów firmy.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama