I bez szminki sukces

Edyta Wojciechowska - Malke, właścicielka Vision One, firmy produkującej artykuły sportowe i Agnieszka Świergiel, prezes zarządu Imperial Tobacco Polska to laureatki konkursu „Bizneswoman Roku" w kategorii „Moja Firma" i „Korporacja"

Publikacja: 23.11.2011 16:24

I bez szminki sukces

Foto: PhotoXpress

Konkurs zorganizował po raz  trzeci przez BRE Bank przy współpracy medialnej Radia PIN. W każdej z kategorii w ścisłym finale było pięć pań. W "Mojej firmie" prócz wspomnianej Wojciechowskiej - Malke, Monika Jurczyk i jej Akademia Osy, Maria Odorowicz z MKM Suport, Ewelina Sasin z Ewesa oraz Karolina Maria Siudyła i jej Magnifico.

Z pań w korporacjach do ścisłego finału dostały się Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzający rynkiem home, NETIA, Dominika Kraśko - Białek, wiceprezes grupy Aviva w Polsce, Aleksandra Łukasiewicz, członek zarządu HOME BROKER i Izabella Wiley, dyrektor generalny MTV Networks Polska.

Przy wyborze finalistek brano pod uwagę stopień przedsiębiorczości, kreatywności, innowacyjności, społecznego zaangażowania zarządzanych podmiotów i umiejętności wykorzystywania szans rynkowych. Specjalną nagrodę – publiczności, przyznali  internauci, głosujący na kandydatki na stronie internetowej. Wygrała Aniela Hejnowska. Dodatkowo jury przyznało wyróżnienie specjalne – dla osoby, której działalność w szczególny sposób wspiera kobiety i przyczynia się do promowania ich przedsiębiorczości.  Otrzymała je i odebrała Magdalena Prokopowicz, założycielka Fundacja Rak'n'Roll Wygraj życie!

- Ten projekt nie tylko wyróżnia kobiety sukcesu, ale także pokazuje jakie powinny mieć cechy. Laureatki to dzielne, kreatywne i uparte kobiety, które bardzo ciężko pracowały na swój sukces. Takie panie bez wątpienia zasługują na najwyższe uznanie – podkreśla Przemysław Gdański, członek zarządu BRE Banku, współorganizatora konkursu.

Jak pokazują badania, firmy w których zarządach znajduje się przynajmniej 30 proc. kobiet osiągają lepsze średnie wyniki niż te, którymi zarządzają mężczyźni. Raport z analizy przeprowadzonej przez McKinsey & Company wskazuje, że całkowity zysk udziałowców jest wyższy o 35 proc. w firmach z większą ilością kobiet w kierownictwie. Zrównoważona obecność obu płci pozwala na osiągnięcie lepszych wyników z działalności operacyjnej oraz większe wzrosty cen akcji.

W konkursie mogą brać udział właścicielki firm, dyrektorki zarządzające, menedżerki, kobiety pełniące kluczowe funkcje w korporacjach. Kandydatki mogą zgłaszać się osobiście lub być zgłoszone przez osoby trzecie. Kryteria, co roku są brane pod uwagę przy ocenie kandydatek to m.in stopień przedsiębiorczości, kreatywności, innowacyjności, społecznego zaangażowania zarządzanych podmiotów, umiejętności wykorzystywania szans rynkowych. O ostatecznym zwycięstwie decydują też liczby - czyli księga obrotów i przychodów firmy.

Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y