Reklama

Kłopoty z bateriami Volta

Władze w USA wszczęły śledztwo z związku z pożarami baterii w autach Chevrolet Volt

Publikacja: 27.11.2011 17:23

Na początku listopada krajowy urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA podjął wstępne sprawdzanie bezpieczeństwa pojazdu o napędzie elektrycznym Volt, kiedy w trzy tygodnie po crash-teście zapaliła się uszkodzona bateria litowo-jona.

Nikt nie ucierpiał w tym pożarze, który spowodował jedynie straty materialne w ośrodku badawczym w Wisconsin. Specjaliści z NHTSA starali się wcześniej odtworzyć warunki testu z maja, przeprowadzili ostatnio trzy podobne próby z zestawami litowo-jonowymi, wywołując celowo uszkodzenie przedziału z bateriami i systemu ich chłodzenia.

Po dwóch takich próbach baterie zapaliły się, więc urząd podjął śledztwo w związku z wadą systemu bezpieczeństwa w Voltach. Właściciele takich aut, które nie uczestniczyły w poważniejszej kolizji, nie mają powodów do obaw — zapewniono.

Producent nie zorganizował dotąd akcji przywoławczej, a NHTSA nie otrzymał informacji o kolizjach w normalnej eksploatacji, które wywołały zapalenie się baterii w modelu Volt czy w innych pojazdach napędzanych bateriami litowo-jonowymi.

Urząd jest jednak zaniepokojony tym, że w dwóch  testach na trzy   z bateriami Volta doszło do zapalenia.  Jeśli urząd stwierdzi zagrożenie dla bezpieczeństwa, to podejmie natychmiastowe działania, by uprzedzić konsumentów i dopilnować powiadomienia posiadaczy takich pojazdów przez GM.

Reklama
Reklama

Koncern stwierdził z kolei, że pojazd jest bezpieczny, nie stwarza nieuzasadnionego ryzyka w ramach normalnej eksploatacji czy natychmiast po poważnej kolizji. Poparł też dalsze testy prowadzone przez NHTSA.

Na początku listopada krajowy urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA podjął wstępne sprawdzanie bezpieczeństwa pojazdu o napędzie elektrycznym Volt, kiedy w trzy tygodnie po crash-teście zapaliła się uszkodzona bateria litowo-jona.

Nikt nie ucierpiał w tym pożarze, który spowodował jedynie straty materialne w ośrodku badawczym w Wisconsin. Specjaliści z NHTSA starali się wcześniej odtworzyć warunki testu z maja, przeprowadzili ostatnio trzy podobne próby z zestawami litowo-jonowymi, wywołując celowo uszkodzenie przedziału z bateriami i systemu ich chłodzenia.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama