W 2011 roku na świecie zostaną sprzedane ponad 63 mln tabletów, a prognoza na przyszły rok jest dwukrotnie wyższa – podaje najnowszy raport przygotowany przez firmę analityczną IDC. Obraz ten uzupełnia JPMorgan Securities, który przewiduje, że wartość tego rynku sięgnie wówczas 35 mld dol.
- Sprzedaż tabletów w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu przekroczyła 12 mln sztuk w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku – mówi Marek Kujda, analityk IDC. - Na czwarty kwartał IDC prognozuje w tym regionie sprzedaż kolejnych ośmiu milionów tabletów.
Mimo że globalne prognozy są śmiałe, do Polski boom na tablety dotrze nieprędko.
- W połowie przyszłego roku ceny tych urządzeń powinny spaść na tyle, by możliwe się stało szersze ich upowszechnienie na polskim rynku - mówi Andrzej Gładki, kierownik działu zarządzania produktami - terminale w Polskiej Telefonii Cyfrowej. - Przyczynić się do tego może wejście do Polski Amazona z jego atrakcyjnym cenowo tabletem Kindle Fire.
Według IDC aż o 265 proc. wzrosła globalna sprzedaż tabletów w trzecim kwartale 2011 roku względem analogicznego okresu w ubiegłym roku: klienci kupili w minionym kwartale ponad 18 mln tabletów. Co prawda analitycy IDC spodziewali się, że liczba ta przekroczy 19 mln, ale i tak wzrost sięga niemal 24 proc. względem poprzedniego kwartału. Niekwestionowanym liderem tej branży pozostaje Apple, który rozprowadził nieco ponad 11 mln iPadów, zagarniając dla siebie 61,5 proc. globalnego rynku tabletów. Udział urządzeń z systemem Android sięgnął 27 proc.