Honda wprowadziła dziewiątą generację modelu Civic

Wprowadzając do sprzedaży nowego Civica, Honda ma wielkie ambicje konkurowania nie tylko z Fordem i Volkswagenem, ale nawet z BMW i Audi. Japończycy zaproponowali funkcjonalny, elegancko wykonany samochód.

Publikacja: 02.03.2012 16:25

Honda Civic

Honda Civic

Foto: Materiały Producenta

Symbolem odnawiającej się Hondy jest nowy Civic. Paradoksalnie model nie ma diametralnie odmiennego stylu od poprzednika, ale jego prezentacjom towarzyszą zapowiedzi udziału Civica w sportowych zmaganiach i wprowadzenia wersji o wysokich osiągach, która będzie kontynuować tradycje wersji Type R. W 2006 roku gdy Honda pokazywała poprzednika, odżegnywała się od sportowych ambicji, stawiając na racjonalność zakupu. Taka strategia jednak okazała się nieskuteczna w przypadku drogiej marki, o czym świadczy duży spadek sprzedaży zarówno w Europie jak i USA. Na dodatek Honda zawsze budziła emocje sportowymi samochodami i jako jedyna wśród japońskich koncernów motoryzacyjnych osiągnęła sukcesy w Formule 1.

Co zatem oferuje Civic dziewiątej generacji i czym chce zwabić klientów? Patrząc na konstrukcję auta, niewiele się ona różni od poprzednika – z przodu typowe kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna. Całość ma o 2,5 cm mniejszy rozstaw osi od poprzednika (mierzy 259,5 cm), ale opakowana jest w nadwozie o 4,5 cm dłuższe (od zderzaka do zderzaka 430 cm). W środku nie brakuje miejsca zarówno z tyłu jak i z przodu. Nawet osoby wysokie na 1,9 m swobodnie siądą z tyłu – starczy przestrzeni nad głowami i na nogi. Jedynym minusem może być krótkie siedzisko przednich foteli. Wszystkie wersje Civica mają składaną tylną kanapę nazwaną Magic Seats, w której można podnieść siedzisko i wówczas za przednimi fotelami da się zmieścić płaski przedmiot o wysokości 1,35 m. Po złożeniu kanapy na płasko odległość oparć przednich foteli od krawędzi bagażnika wynosi 1,6 m.

Dzięki przeniesieniu zbiornika paliwa pod fotele przednie (rozwiązanie stosowane już w ósmej generacji), bagażnik hatchbacka ma pojemność 477 l, z tego 70 l można odgrodzić podłogą.

Deska rozdzielcza ma czytelne wskaźniki i duże, wyraźnie oznaczone przyciski. Wykonana jest z miłych w dotyku materiałów. W droższych wersjach na szczycie deski znajduje się 5-calowy wyświetlacz komputera pokładowego i ew. nawigacji.

Auto jest ciche: zawieszenie jest dobrze odizolowane od karoserii, wnęki kół także są skutecznie wygłuszone, a konstruktorzy auta podkreślali staranne zaprojektowanie aerodynamiki – nawet przy większych szybkościach powietrze nie szumi, turbulencji nie ma również przy lusterkach bocznych oraz na krawędzi spływu z klapy bagażnika. Civic ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,27. Właśnie z powodu wymogów aerodynamicznych tylna szyba podzielona jest na dwie części, ale szczęśliwiej niż w poprzednim modelu, w którym belka rozdzielająca szyby wypadała dokładnie w środku pola obserwacji w lusterku wstecznym.

W Civicu oferowane są dwa silniki benzynowe: o pojemności 1,4 oraz 1,8 l. W Polsce nie wejdzie do sprzedaży 2,2-litrowy diesel, bo pod koniec roku będzie można wybrać silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l. Jest to zupełnie nowy diesel, na który europejscy klienci czekali wiele lat – w tym czasie inżynierowie Hondy konstruowali dużego diesla dla amerykańskich odbiorców. Nie wszedł on nigdy do sprzedaży. Wszystkie modele, niezależnie od wyposażenia mają system ekonomicznej jazdy „ekon". W tym trybie wciśnięcie pedału gazu otwiera przepustnicę o mniejszy kąt niż w trybie normalnym. Jednak w wersji z silnikiem o pojemności 1,8 l przyspieszenia nadal są na tyle dobre, że auto nie jest zawalidrogą. W hatchbackach z ręczną skrzynią biegów producent standardowo montuje system start-stop. Wyłącza silnik gdy samochód stanie np. na światłach i przekładnia jest na luzie. Powtórne włącznie silnika następuje automatycznie, gdy prowadzący wciśnie sprzęgło.

Samochód z nadwoziem 5-drzwiowym i silnikiem o pojemności 1,4 l został wyceniony w najtańszej wersji na 64 900 zł (ma m.in. klimatyzacja manualna, radio z odtwarzaczem płyt CD kompatybilne z MP3 i podgrzewana tylna wycieraczka), natomiast 4-drzwiowy na 69 900 zł.

Dane techniczne Honda Civic 1,8

Silnik: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, rzędowy o pojemności 1798 cm3

Moc maksymalna: 142 KM (106 kW) przy 6500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 174 Nm przy 4300 obr./min

Prędkość maksymalna: 215 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s

Zużycie paliwa: ok. 5,7 l/100 km

Cena: od 69 900 zł

Gwarancja: 3 lata lub 100 tys. km

Konkurencja: Ford Focus, Opel Astra, Toyota Auris

Werdykt

Plusy:

- przestronne i funkcjonalne wnętrze

- dobre wygłuszenie karoserii

Minusy

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji