Reklama

Kolej na Euro 2012

PKP kończy remonty ostatnich dworców, przewoźnicy wzmacniają składy, a PKP PLK przygotowuje się do przerwania prac na głównych liniach

Aktualizacja: 24.05.2012 10:29 Publikacja: 24.05.2012 03:15

Prezes PKP PLK zapewnia, że kolej jest gotowa na Euro 2012

Prezes PKP PLK zapewnia, że kolej jest gotowa na Euro 2012

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Żadna trasa między głównymi miastami gospodarzami mistrzostw nie zostanie w pełni zmodernizowana do czasu ich rozpoczęcia. Mimo to, podsumowując kończącą się kadencję na stanowisku prezesa odpowiedzialnego za budowę i utrzymanie torów spółki PKP PLK, Zbigniew Szafrański zapewniał, że kolej jest gotowa na Euro 2012.

Według planów sprzed czterech lat w 2012 r. podróż z Gdyni do Warszawy miała trwać ok. 3 godzin. W czerwcu pociągi będą potrzebowały na jej pokonanie 4 godz. 45 minut. Przejazd między Gdańskiem a Poznaniem zajmie 3,5 godz., o 30 minut dłużej, niż oczekiwała UEFA.

Z Poznania do Warszawy kibice koleją dostaną się w ciągu 2,5 godziny. Tyle samo czasu zajmie przejazd z Poznania do Wrocławia, w przypadku którego czas miał się skrócić do 1,5 godz.

– Trwają prace na trasie z Warszawy do Gdyni. Roboty realizowane na torach między Wrocławiem a Poznaniem zostaną na czas Euro wstrzymane – mówi Szafrański.

Jak jednak zapewnia PKP PLK, przed mistrzostwami zakończą się prace na trasie z Poznania do Tczewa w kierunku Gdańska. Mają być już gotowe połączenia kolejowe prowadzące do nowych stadionów, na których będą rozgrywane mecze.

Reklama
Reklama

– Wszystkie ważne z punktu widzenia obsługi Euro 2012 dworce zostaną dla podróżnych otwarte – mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP. – Na przełomie maja i czerwca mają zostać oddane m.in. dworce we Wrocławiu i w Gdyni.

Mimo że PKP Intercity nie otrzymało szybkich pociągów Pendolino, zapowiada, że w czasie mistrzostw będzie mieć do dyspozycji 1,7 tys. wagonów i 261 lokomotyw. Pociągi mają przyjeżdżać do miast, w których będą rozgrywki na 3 godz. przed rozpoczęciem meczu i odjeżdżać 1,5 godz. po jego zakończeniu lub po 30 minut po zamknięciu strefy kibica.

– Na wypadek większej niż szacowana frekwencji na stacjach Warszawa Wschodnia, Poznań Główny, Wrocław Główny i Gdynia, Gdańsk Główny w dniu rozgrywek zabezpieczymy co najmniej jeden dodatkowy skład, gotowy do uruchomienia zaraz po zakończeniu meczu – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Przewozy Regionalne (PR) podczas mistrzostw będą się koncentrować na dowiezieniu pasażerów do miast, w których odbywać się będą mecze. Będą dodatkowe pociągi interREGIO, m.in. z Poznania do Gdyni. Pociąg będzie dogodnie skomunikowany z pociągiem BWE z Berlina.

– W dniach, w których będą odbywały się mecze, będziemy wzmacniać składy wszystkich pociągów interREGIO, kursujących w kierunkach: Wrocław, Kraków, Poznań, Gdańsk i Warszawa, tak aby zabrać do nich jak najwięcej osób. Uruchamiać będziemy też dodatkowe pociągi REGIO, m.in. ok. 40 pociągów na trasach: Poznań Główny – Poznań Górczyn – mówi Katarzyna Mirowska, rzeczniczka PR.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama