Żadna trasa między głównymi miastami gospodarzami mistrzostw nie zostanie w pełni zmodernizowana do czasu ich rozpoczęcia. Mimo to, podsumowując kończącą się kadencję na stanowisku prezesa odpowiedzialnego za budowę i utrzymanie torów spółki PKP PLK, Zbigniew Szafrański zapewniał, że kolej jest gotowa na Euro 2012.
Według planów sprzed czterech lat w 2012 r. podróż z Gdyni do Warszawy miała trwać ok. 3 godzin. W czerwcu pociągi będą potrzebowały na jej pokonanie 4 godz. 45 minut. Przejazd między Gdańskiem a Poznaniem zajmie 3,5 godz., o 30 minut dłużej, niż oczekiwała UEFA.
Z Poznania do Warszawy kibice koleją dostaną się w ciągu 2,5 godziny. Tyle samo czasu zajmie przejazd z Poznania do Wrocławia, w przypadku którego czas miał się skrócić do 1,5 godz.
– Trwają prace na trasie z Warszawy do Gdyni. Roboty realizowane na torach między Wrocławiem a Poznaniem zostaną na czas Euro wstrzymane – mówi Szafrański.
Jak jednak zapewnia PKP PLK, przed mistrzostwami zakończą się prace na trasie z Poznania do Tczewa w kierunku Gdańska. Mają być już gotowe połączenia kolejowe prowadzące do nowych stadionów, na których będą rozgrywane mecze.