W tym roku strata spółki ma wynieść ok. 120 mln zł, w kolejnym ok. 80 mln zł - zapowiadają przedstawiciele OLT Express. Do 2014 roku, gdy zacznie na siebie zarabiać, firma będzie potrzebowała wsparcia właściciela. Te założenia analitycy rynku określają jako mało realne.
Linia lotnicza powstała w 2011 roku. Fundusz kapitałowy Amber Gold przejął dwie linie - OLT Jetair i czarterową Yes Airways. Zakupy te kosztowały 63 mln zł. Łączne wydatki funduszu na uruchomienie przewoźnika sięgnęły ok. 200 mln zł.
OLT Express zaczął od rozbudowanej siatki połączeń krajowych. Postawił na obsługę tras pomiędzy lotniskami regionalnymi i z Warszawy. Kolejnym krokiem w rozwoju siatki połączeń są rejsy międzynarodowe. Te, już ogłoszone i dostępne w przedsprzedaży, mają ruszyć jesienią. W nowej ofercie jest m.in. 12 połączeń do europejskich miast z Bydgoszczy, 13 kierunków z Gdańska czy 17 z Warszawy.
Z początkiem czerwca ruszyła też przedsprzedaż na połączenia krajowe w sezonie zimowym 2012/2013.
Nowa oferta cieszy się sporym zainteresowaniem. – Przedstawiciele linii sygnalizują nam, że sprzedaż na połączenia uruchamiane zima jest dużo lepsza niż się spodziewali – mówi Łukasz Sikora, rzecznik rzeszowskiego lotniska.