Co zrobić, gdy zostaniemy na ziemi?
W sytuacji odwołania lotu pasażer ma prawo do zwrotu poniesionych kosztów i, w uzasadnionych sytuacjach, odszkodowania - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch wyjaśnia, że najlepiej nie czekając aż przedstawiciel linii lotniczych skontaktuje się z klientem. Doradza, by samemu wysłać informację, że oczekujemy zwrotu należności. Można przewoźnikowi przesłać numer konta, na który powinna trafić należność.
- W najlepszej sytuacji są osoby, które za bilet na samolot zapłaciły kartą - wskazuje Małgorzata Cieloch. Możemy wtedy zgłosić się do swojego banku i zareklamować transakcję. W ten sposób można szybko uzyskać zwrot środków za niewykonaną usługę.
Małgorzata Cieloch podkreśla, że osoby, które poniosły szkodę, bo na przykład nie dotarły na umówione spotkanie, albo na samolot odlatujący z innego lotniska, mogą ubiegać się o odszkodowanie przed sądem. W takiej sytuacji trzeba zgromadzić wszystkie rachunki i dowody, które pozwolą uzasadnić roszczenie.