Drugie tanie auto grupy Renault-Nissan

Po sukcesie modelu Logan, Carlos Ghosn, szefujący firmie Renault-Nissan chce wznowić starą markę Datsun i od 2014 r. oferować auta w cenie od 3 tys. dolarów

Aktualizacja: 02.10.2012 15:39 Publikacja: 02.10.2012 14:44

Nissan nastawia się na zmotoryzowanych klientów w krajach rozwijających się: Indiach, Indonezji i Rosji oferując im odchudzony pojazd w cenie znacznie niższej od obecnych jego gamy - - twierdzi „Wall Street Journal" na podstawie rozmów z Ghosnem i innymi członkami kierownictwa.

Japońska firma zamierza uruchomić produkcję sześciu modeli Datsuna w cenie 3-5 tys. dolarów,  z którymi mogłoby konkurować tylko niewiele pojazdów chińskich czy indyjskich.

Dla obniżenia  kosztów produkcji niemal wszystkie podzespoły pochodziłyby   z kraju, w którym dochodziłoby do końcowego montażu i do sprzedaży. Pojazdy te nie spełniałyby wyśrubowanych norm bezpieczeństwa obowiązujących w Europie i w USA, co także wpłynie na ich niską cenę.

Ghosn wyjaśnił, że przyszłe auta Datsuna będą nowoczesne, i świeże,   atrakcyjne dla kupujących, bo będą dobrze czuć się w nich i na miarę ich możliwości finansowych.

Nowa marka ma być jednym, z podstawowych czynników przyspieszających wzrost Nissana, które chce   zwiększyć  udział w światowym rynku do 8 proc. w 2016 z obecnych 6 proc. Japońska firma stawia więc na zwiększenie sprzedaży na wschodzących rynkach, które za 5 lat powinny stanowić 60  proc.  jej rynku  wobec 43 proc. obecnie.

Odrodzenie marki Datsuna oznacza powrót do kultowego pojazdu w ponad 30 lat po jego zniknięciu. Datsun, pierwsze auto wielu młodych ludzi, był przebojem handlowym zwłaszcza w USA, gdzie dwudrzwiowe hatchbacki o sportowej sylwetce stały się  synonimem ekonomiczności paliwowej w czasie kryzysu naftowego w  latach 70.

Analitycy  twierdzą, że plan wznowienia tej marki pomoże Nissanowi   rozwiązać problem produkowania tak tanich pojazdów,  które będą konkurencyjne na wschodzących rynkach baz szkodzenia istniejącym droższym markom.

Nissan nastawia się na zmotoryzowanych klientów w krajach rozwijających się: Indiach, Indonezji i Rosji oferując im odchudzony pojazd w cenie znacznie niższej od obecnych jego gamy - - twierdzi „Wall Street Journal" na podstawie rozmów z Ghosnem i innymi członkami kierownictwa.

Japońska firma zamierza uruchomić produkcję sześciu modeli Datsuna w cenie 3-5 tys. dolarów,  z którymi mogłoby konkurować tylko niewiele pojazdów chińskich czy indyjskich.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki