Bliskowschodni przewoźnik liczy na to, że nie tylko Polacy, ale i pasażerowie z krajów ościennych będą chcieli skorzystać z połączenia, które otwiera drogę do tańszych podróży do Azji i Afryki. Katarska linia będzie latała do Warszawy cztery razy w tygodniu – w poniedziałki, środy, piątki i soboty. Trasa do Warszawy będzie 122. dla Qatar Airways. Oprócz otwarcia połączenia katarska linia również zainwestowała w Polsce, otwierając call center we Wrocławiu, i nadal poszukuje chętnych, którzy zasililiby jej personel pokładowy.
Qatar Airways znany jest z wysokiej jakości usług – charakterystyczna cecha przewoźników bliskowschodnich. Na razie w promocjach, które zakończyły się w listopadzie, Katarczycy oferowali bardzo dobre ceny – do Bombaju za 1819 złotych, do Pekinu od 1925, czyli praktycznie tyle, co bezpośredni (także w promocji) lot Lotem, do Hongkongu za 2100, do Seulu – 2200, tyle samo do Bangkoku, Tokio, Osaki i na Malediwy. Promocyjna cena biletów do Singapuru czy Kuala Lumpur wynosiła niewiele ponad 2,5 tys. złotych. Najniższe ceny biletów poza promocją to ok. 500–700 złotych.
40 procent pasażerów do Azji i Afryki wywiozą w 2015 roku z Europy linie bliskowschodnie
Połączenia Qatar Airways zmusi do obniżenia cen także Turkish Airlines, który oferuje z Warszawy połączenia tranzytowe przez Stambuł. Temel Kotil, prezes Turkish, w rozmowie z „Rz" nie ukrywał, że chciałby latać do drugiego miasta w Polsce – Krakowa, ale Urząd Lotnictwa Cywilnego jeszcze mu nie odpowiedział na wniosek złożony kilka miesięcy temu. Konkurencja zaostrzy się jeszcze bardziej, kiedy od lutego 2013 r. do Warszawy zacznie latać dubajski Emirates. Jak wyliczają analitycy branżowi, w 2015 roku Turkish, Qatar Airways i Emirates oraz Etihad z Abu Zabi będą wywozić z Europy ok. 40 proc. pasażerów podróżujących do Azji i Afryki. To także konkurencja dla fińskiego Finnaira, który dotąd oferował najdogodniejsze połączenia np do Szanghaju.
Qatar Airways długo usiłował wejść do sojuszu lotniczego Star Alliance, do którego należy m.in. LOT, wśród linii założycielskich jest zaś Lufthansa. Katarczycy mieli nadzieję, że dzięki wejściu do Stara będą mieli lepszy dostęp do europejskiego rynku. Nie udało im się ostatecznie i w połowie 2013 r. Qatar Airways stanie się członkiem Oneworld, gdzie liderem jest British Airways.Teraz linie bliskowschodnie planują ekspansję na rynku amerykańskim.