Tym samym potwierdzają się informacje „Rz", jako pierwsi napisaliśmy jeszcze w 2012 r. o powstaniu spółki Louis Vuitton Polska i jej planach uruchomienia pierwszego sklepu w Polsce. Wtedy ani przedstawiciele marki, ani domu handlowego vitkAc, nie chcieli tego komentować.
Teraz jednak w rozmowie z „Rz" Roberto Eggs, prezes Louis Vuitton na Europę Północną, potwierdza iż sklep faktycznie powstanie do końca czerwca 2013 r. (rozmowa w jutrzejszym wydaniu).
Z ostatniego raportu firmy KPMG wynika, że w Polsce reprezentowanych jest 68 proc. światowych marek luksusowych. Wiele z nich w ograniczonym zakresie tzn. bez firmowego butiku tylko poprzez sklepu multibrandowe z często jedynie pojedynczymi sztukami toreb czy ubrań. W przypadku alkoholi dostępność rośnie do 86 proc., w biżuterii i zegarkach jest to 69 proc. a odzieży i obuwiu już tylko 63 proc.
Odsetek firm reprezentowanych w naszym kraju systematycznie rośnie, a wejście Louis Vuitton może do podobnej decyzji skłonić następnych wielkich nieobecnych jak Chanel, Fendi, Pradę, Diora czy Dolce&Gabbana. LV to obecnie najcenniejsza marka w branży – w ostatnim rankingu Interbrand jej wartość wyceniono na 23,6 mld dol.
- Rynek dóbr luksusowych w Polsce będzie się dynamicznie rozwijał. W 2012 roku wielkość dwóch największych segmentów rynku czyli biżuteria/zegarki oraz odzież luksusowa to ponad 600 mln euro. Średnioroczny wzrost tych segmentów szacuje się na 6-7 proc. do 2016 r. – mówi Bartosz Krawczyk, menedżer w dziale konsultingu Deloitte. - Głównym czynnikiem rozwoju rynku jest zwiększanie się liczby najbogatszych osób w naszym kraju. Obecnie około 320 tysięcy gospodarstw domowych dysponuje rocznym dochodem rozporządzalnym ponad 100 tysięcy dolarów. Średnioroczny wzrost liczby takich gospodarstw domowych szacuje się na około 5 proc. – dodaje.