Reklama

Louis Vuitton potwierdza – wchodzimy do Polski

Kultowa marka otworzy pierwszy butik w Warszawie do końca czerwca. Znajdzie się w domu handlowym vitkAc

Publikacja: 24.02.2013 11:57

Tym samym potwierdzają się informacje „Rz", jako pierwsi napisaliśmy jeszcze w 2012 r. o powstaniu spółki Louis Vuitton Polska i jej planach uruchomienia pierwszego sklepu w Polsce. Wtedy ani przedstawiciele marki, ani domu handlowego vitkAc, nie chcieli tego komentować.

Teraz jednak w rozmowie z „Rz" Roberto Eggs, prezes Louis Vuitton na Europę Północną, potwierdza iż sklep faktycznie powstanie do końca czerwca 2013 r.  (rozmowa w jutrzejszym wydaniu).

Z ostatniego raportu firmy KPMG wynika, że w Polsce reprezentowanych jest 68 proc. światowych marek luksusowych. Wiele z nich w ograniczonym zakresie tzn. bez firmowego butiku tylko poprzez sklepu multibrandowe z często jedynie pojedynczymi sztukami toreb czy ubrań. W przypadku alkoholi dostępność rośnie do 86 proc., w biżuterii i zegarkach jest to 69 proc. a odzieży i obuwiu już tylko 63 proc.

Odsetek firm reprezentowanych w naszym kraju systematycznie rośnie, a wejście Louis Vuitton  może do podobnej decyzji skłonić następnych wielkich nieobecnych jak Chanel, Fendi, Pradę, Diora czy Dolce&Gabbana. LV to obecnie najcenniejsza marka w branży – w ostatnim rankingu Interbrand jej wartość wyceniono na 23,6 mld dol.

- Rynek dóbr luksusowych w Polsce będzie się dynamicznie rozwijał. W 2012 roku wielkość dwóch największych segmentów rynku czyli biżuteria/zegarki oraz odzież luksusowa to ponad 600 mln euro. Średnioroczny wzrost tych segmentów szacuje się na 6-7 proc. do 2016 r. – mówi Bartosz Krawczyk, menedżer w dziale konsultingu Deloitte. - Głównym czynnikiem rozwoju rynku jest zwiększanie się liczby najbogatszych osób w naszym kraju. Obecnie około 320 tysięcy gospodarstw domowych dysponuje rocznym dochodem rozporządzalnym ponad 100 tysięcy dolarów. Średnioroczny wzrost liczby takich gospodarstw domowych szacuje się na około 5 proc.  – dodaje.

Reklama
Reklama

Polacy faktycznie wydają w tym segmencie rynku coraz więcej. Potwierdzają to choćby wyniki sieci jubilerskich – o ile produkty z niższej i średniej półki sprzedawały się w 2012 r. umiarkowanie, to wyniki topowych marek zegarków i najdroższych kolekcji biżuterii z brylantami rosły nawet o ponad 20 proc.

LV jako najemca to ukoronowanie domu handlowego vitkAc, który jest największym w Polsce zgromadzeniem luksusowych marek jak Gucci, Lanvin, Bottega Veneta czy Saint Laurent Paris. Choć zdaniem branży nowy butik może spowodować odpływ klientów od obecnie już działających, to jednak z drugiej strony ma to też wielkie pozytywne skutki. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że po ostatniej publikacji o powołaniu spółki Louis Vuitton Polska do zarządców domu handlowego vikAc zgłosili się kolejni chętni na wynajęcie w nim lokali.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama