Reklama

Louis Vuitton potwierdza – wchodzimy do Polski

Kultowa marka otworzy pierwszy butik w Warszawie do końca czerwca. Znajdzie się w domu handlowym vitkAc

Publikacja: 24.02.2013 11:57

Tym samym potwierdzają się informacje „Rz", jako pierwsi napisaliśmy jeszcze w 2012 r. o powstaniu spółki Louis Vuitton Polska i jej planach uruchomienia pierwszego sklepu w Polsce. Wtedy ani przedstawiciele marki, ani domu handlowego vitkAc, nie chcieli tego komentować.

Teraz jednak w rozmowie z „Rz" Roberto Eggs, prezes Louis Vuitton na Europę Północną, potwierdza iż sklep faktycznie powstanie do końca czerwca 2013 r.  (rozmowa w jutrzejszym wydaniu).

Z ostatniego raportu firmy KPMG wynika, że w Polsce reprezentowanych jest 68 proc. światowych marek luksusowych. Wiele z nich w ograniczonym zakresie tzn. bez firmowego butiku tylko poprzez sklepu multibrandowe z często jedynie pojedynczymi sztukami toreb czy ubrań. W przypadku alkoholi dostępność rośnie do 86 proc., w biżuterii i zegarkach jest to 69 proc. a odzieży i obuwiu już tylko 63 proc.

Odsetek firm reprezentowanych w naszym kraju systematycznie rośnie, a wejście Louis Vuitton  może do podobnej decyzji skłonić następnych wielkich nieobecnych jak Chanel, Fendi, Pradę, Diora czy Dolce&Gabbana. LV to obecnie najcenniejsza marka w branży – w ostatnim rankingu Interbrand jej wartość wyceniono na 23,6 mld dol.

- Rynek dóbr luksusowych w Polsce będzie się dynamicznie rozwijał. W 2012 roku wielkość dwóch największych segmentów rynku czyli biżuteria/zegarki oraz odzież luksusowa to ponad 600 mln euro. Średnioroczny wzrost tych segmentów szacuje się na 6-7 proc. do 2016 r. – mówi Bartosz Krawczyk, menedżer w dziale konsultingu Deloitte. - Głównym czynnikiem rozwoju rynku jest zwiększanie się liczby najbogatszych osób w naszym kraju. Obecnie około 320 tysięcy gospodarstw domowych dysponuje rocznym dochodem rozporządzalnym ponad 100 tysięcy dolarów. Średnioroczny wzrost liczby takich gospodarstw domowych szacuje się na około 5 proc.  – dodaje.

Reklama
Reklama

Polacy faktycznie wydają w tym segmencie rynku coraz więcej. Potwierdzają to choćby wyniki sieci jubilerskich – o ile produkty z niższej i średniej półki sprzedawały się w 2012 r. umiarkowanie, to wyniki topowych marek zegarków i najdroższych kolekcji biżuterii z brylantami rosły nawet o ponad 20 proc.

LV jako najemca to ukoronowanie domu handlowego vitkAc, który jest największym w Polsce zgromadzeniem luksusowych marek jak Gucci, Lanvin, Bottega Veneta czy Saint Laurent Paris. Choć zdaniem branży nowy butik może spowodować odpływ klientów od obecnie już działających, to jednak z drugiej strony ma to też wielkie pozytywne skutki. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że po ostatniej publikacji o powołaniu spółki Louis Vuitton Polska do zarządców domu handlowego vikAc zgłosili się kolejni chętni na wynajęcie w nim lokali.

Tym samym potwierdzają się informacje „Rz", jako pierwsi napisaliśmy jeszcze w 2012 r. o powstaniu spółki Louis Vuitton Polska i jej planach uruchomienia pierwszego sklepu w Polsce. Wtedy ani przedstawiciele marki, ani domu handlowego vitkAc, nie chcieli tego komentować.

Teraz jednak w rozmowie z „Rz" Roberto Eggs, prezes Louis Vuitton na Europę Północną, potwierdza iż sklep faktycznie powstanie do końca czerwca 2013 r.  (rozmowa w jutrzejszym wydaniu).

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Biznes
Spadek cen mieszkań, Prezydent przeciw wiatrakom, eksport chipów do Chin
Biznes
Smartfony stały się łatwym łupem dla cyberprzestępców
Biznes
Burza wokół KPO, sprzeciw Zełenskiego wobec planu Trumpa i kolejny rekord WIG
Biznes
Drożdż z Orange: po #Polskim5G zostały wspomnienia. I to nie najlepsze
Biznes
Rusza kwantowa rewolucja w Polsce
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama