12 marca 2013 r. zostało zawarte porozumienie pomiędzy Weltbild Polska, a spółką Azymut z grupy PWN. Na jego mocy sklep internetowy Weltbild.pl wznawia działalność operacyjną i rozszerza asortyment produktowy. Transakcja wydzielenia i sprzedaży Weltbild.pl zostanie sfinalizowana do końca czerwca 2013 roku. Niemiecka grupa wydawnicza Verlagsgruppe Weltbild w grudniu 2012 roku ogłosiła decyzję o wycofaniu się z rynku polskiego i rozpoczęły się poszukiwania inwestora, który umożliwiłby kontynuację działalności sklepu internetowego. Największe aktywo grupy czyli wydawnictwo Świat Książki w lutym kupiło wydawnictwo Bukowy Las, wartość transakcji nie została podana.
Z wewnętrznej inicjatywy zespołu Weltbild.pl, na czele z dyrektorem marketingu Pawłem Wojciechowskim, zrodził się plan stworzenia nowego modelu biznesowego z udziałem silnego partnera spółki Azymut, będącej częścią Grupy PWN.
– Poprzez współpracę z Azymutem zyskujemy oparcie na stabilnym partnerze branżowym z ofertą przekraczającą 90 tys. tytułów książkowych. Nasz asortyment nadal będą uzupełniały upominki, dekoracje oraz drobne przedmioty użytku codziennego – mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor marketingu Weltbild Polska.
Azymut to jeden z najlepszych na polskim rynku operatorów logistycznych, wyspecjalizowany w obsłudze księgarń i klientów indywidualnych. Dysponuje nowoczesnym centrum logistycznym w Strykowie zdolnym do realizacji 10 tys. zamówień w ciągu doby. Dzięki porozumieniu zawartemu 12 marca Azymut obejmie większościowe udziały w nowo utworzonej spółce, która zostanie niezależnym operatorem sklepu Weltbild.pl
– Przejęcie sklepu Weltbild.pl jest naturalną konsekwencją rozwoju Grupy PWN w kierunku dystrybucji treści w nowych kanałach sprzedaży. Dzięki zawartemu porozumieniu będziemy w stanie wzmocnić naszą pozycję na rynku e-commerce, co na pewno przełoży się na podniesienie konkurencyjności naszej oferty online – mówi Jerzy Majewski, prezes Azymut.