Better Place wystąpiła do sądu izraelskiego o likwidację, bo nie udało sie jej przyciągnąć nowych inwestycji. Firma zaczęła współpracę z Renaultem w 2008 r., a rok później ogłosiła, że obaj partnerzy zamierzają sprzedać do 2016 r. w Izraelu i Danii 100 tys. sztuk pierwszego elektrycznego samochodu Renaulta, Fluence ZE.
Partnerstwo przewidywało też stworzenie usługi QuickDrop w stacjach Better Place w obu krajach, w których użytkownicy aut Fluence mogliby wymienić baterie w niecałe pięc minut.
Wiadomość o likwidacji izraelskiego partnera pojawiła się na dzień przed uroczystym przekazaniem przez Renaulta pierwszego egzemplarza elektrycznego samochodu Zoe francuskiemu konglomeratowi budowlano-łącznościowemu Bouygues.
Renault nie zmienia planów
Francuzi nie zamierzają jednak rezygnować ze swych planów rozwijania technologii pojazdów w elektrycznych. - Pracujemy obecnie nad zapewnieniem ciągłości usług posprzedażnych dla wszystkich elektrycznych samochodów w Izraelu, gdzie na działalność Better Place przypada ponad 80 proc. - oświadczył w Paryżu szef Renaulta na Azję-Pacyfik, Gilles Normand.