Sieć Neonet podaje, że jej klienci od początku 2013 r. właśnie na telewizory LED wydali już 250 mln zł. 90 proc. sprzedawanych odbiorników to telewizory właśnie z matrycą typu LED. Neonet podaje iż najwięksi producenci świadomie ograniczają produkcję odbiorników LCD, koncentrując się na segmencie LED-ów. Takie telewizory są bardziej minimalistyczny w formie, smukłe i lżejsze. Nie można zapomnieć o możliwościach technologicznych, które także są większe co przekłada się na jakość obrazu, a także mniejszy nawet o 60 proc. pobór energii.
Odbiorniki w technologii LCD znajdują się obecnie w odwrocie. Modele te nadal się sprzedają, jednak dotyczy to mniejszych odbiorników o przekątnej 26-32 cali. Zgodnie z szacunkami ekspertów NEONET, głównym powodem nabywania LCD jest cena. Fakt ten był istotny zwłaszcza dla osób z terenów objętych zmianą sygnału analogowego na cyfrowy, którzy masowo wymieniali stare odbiorniki na tanie modele LCD.
Widać również inny – Polacy kupują coraz większe telewizory, 42 cale to aktualnie minimum. - W cenie 32 calowego telewizora LCD z 2010 r. można dzisiaj kupić 42 calowy telewizor LED o znacznie lepszych parametrach – zauważa Łukasz Giewartowski z Neonet.