Australian Vintage jako kolejna firma wypuściła na rynek wino o niskiej zawartości alkoholu – 5,5 proc. alkoholu. Trunek nosi nazwę „Miranda Summer Light" i zajmie miejsce na półce obok win takich firm jak JP Chenet, First Cape, Gallo oraz Banrock Station.
Thomas Jung z Australian Vintage w rozmowie z CNBC stwierdził, że decyzja o wprowadzeniu nowego wina została podjęta po zaobserwowaniu wzrostu popytu na wina o niskiej zawartości alkoholu. - Spodziewamy się, że wino to stanie się popularne w Wielkiej Brytanii, ale również w innych rejonach świata. Popyt na niskoalkoholowe oraz bezalkoholowe wina jest bardzo duży w Skandynawii i Kanadzie – powiedział Jung.
Badania przeprowadzone przez Kantar World Panel wykazały, że tylko w samej Wielkiej Brytanii popyt na wina o niskiej zawartości alkoholu wzrósł o 70 procent rdr w ciągu 12 miesięcy do lutego 2013 r.
W 2012 r. sprzedaż skrzynek z tuzinem butelek wyniosła 950 tys. – ale nadal jest to zaledwie ułamek całkowitej sprzedaży wina w tym okresie.
Wina o niskiej zawartości alkoholu są mniej szkodliwe dla zdrowia, jest to jeden z powodów ich popularności. Picie tych win zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby charakterystyczne przy spożywaniu alkoholu. Na dodatek zawierają o wiele mniej kalorii. Lampka o pojemności 125 ml wina 5,5 procentowego ma 45-60 kalorii, w porównaniu z 90 kaloriami lampki 13-procentowego wina.