Tani przewoźnik na polskim niebie

Podobnie jak wcześniej choćby OLT Express, teraz irlandzki przewoźnik zamierza złamać monopol narodowej linii.

Publikacja: 27.09.2013 08:04

Tani przewoźnik na polskim niebie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Zaledwie we wtorek Ryanair, największy przewoźnik lotniczy w Polsce, informował o zawieszeniu 17 zagranicznych połączeń z naszego kraju. Wydawało się, że irlandzka spółka wyraża tym samym niezadowolenie z wyników na naszym rynku.

Wystarczyły jednak dwa dni, aby przewoźnik znów zaskoczył podróżujących. Tym razem wiadomość była pozytywna. Michael O'Leary, dyrektor generalny linii, zapowiedział, że już od marca 2014 r. spółka uruchomi codzienne loty z Modlina do Wrocławia i Gdańska.

Bilety na nowe trasy będzie można zarezerwować w listopadzie, a ich cena zacznie się od 99 zł. Dla porównania – najtańszy bilet LOT do Gdańska kosztuje 167 zł, a do Wrocławia – 178 zł. Rejsy będą odbywać się samolotami Boeing 737-800, które dysponują większą liczbą miejsc niż maszyny polskiego przewoźnika.

– Nasze dwa pierwsze połączenia krajowe przyniosą niższe ceny biletów lotniczych dla polskich konsumentów i wreszcie pozwolą uwolnić ich od wysokich cen biletów LOT – przekonywał O'Leary na wczorajszej konferencji prasowej. I podkreślał: – Nie mamy wątpliwości, że Modlin, przy niskokosztowej bazie, tanim parkingu i łatwym połączeniu autobusowym, ułatwi wybór tego lotniska pasażerom, którzy polecą pierwszymi krajowymi rejsami Ryanaira.

A to nie koniec. Już w przyszłym roku przewoźnik planuje otworzenie 6–7 nowych tras krajowych (pierwsze możemy poznać jeszcze przed Bożym Narodzeniem). W kwietniu zaś uruchomi dwa kolejne połączenia zagraniczne: do hiszpańskiego Alicante i greckich Salonik oraz zwiększy częstotliwość kursowania na ośmiu innych trasach zagranicznych.

Od 2014 r. Ryanair będzie wykonywać nawet 30 rejsów z i do Modlina. Według szacunków Irlandczyków przyszły rok może przynieść nawet 1,5 mln pasażerów, którzy skorzystaliby z oferowanych przez nich połączeń.

Jeszcze do 30 września Ryanair będzie startował i lądował z lotniska Chopina w Warszawie. Później na dobre przeniesie się do portu w Modlinie.

– Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu rezerwacji od czasu ogłoszenia naszego powrotu do Modlina – zapewnia O'Leary.

Jak irlandzki przewoźnik informuje na swojej stronie, w związku z uruchomieniem pierwszych lotów do Warszawy w lipcu 2012 r., ruch pasażerski wzrósł nawet o 1,3 mln pasażerów rocznie.

Zaledwie we wtorek Ryanair, największy przewoźnik lotniczy w Polsce, informował o zawieszeniu 17 zagranicznych połączeń z naszego kraju. Wydawało się, że irlandzka spółka wyraża tym samym niezadowolenie z wyników na naszym rynku.

Wystarczyły jednak dwa dni, aby przewoźnik znów zaskoczył podróżujących. Tym razem wiadomość była pozytywna. Michael O'Leary, dyrektor generalny linii, zapowiedział, że już od marca 2014 r. spółka uruchomi codzienne loty z Modlina do Wrocławia i Gdańska.

Biznes
Na stole 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Cios we flotę cieni i sojuszników Kremla
Biznes
UE bez rosyjskiej energii. Zapaść w motoryzacji. Weto ws. składki zdrowotnej
Biznes
Słabnąca sprzedaż aut uderza w polski przemysł motoryzacyjny
Biznes
Sprzedajemy nie tylko gaz
Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku