Świat pełen zmian

Mieszcząca niespełna tysiąc osób i nabita niemal do ostatniego miejsca największa sala Multikina w Złotych Tarasach najlepiej pokazuje, jak wielkim zainteresowaniem cieszył się 5 Kongres Netii „Biznes to Rozmowy”.

Publikacja: 11.10.2013 06:02

Debata „Dostępność 24/7-szansa, czy przekleństwo?", uczestnicy: Mirosław Godlewski, prezes Netii, Ma

Debata „Dostępność 24/7-szansa, czy przekleństwo?", uczestnicy: Mirosław Godlewski, prezes Netii, Maciej Filipkowski prezes Samsung Electronics Polska , Piotr Czarnecki prezes Raiffeisen Polbank, Andrzej Dulka prezes Alcatel-Lucent, Ronald Binkofski dyrektor generalny Microsoft Polska , Rafał Wojda TVN CNBC.

Foto: materiały prasowe

Red

Kongres przyciągnął około 1400 gości, którzy mogli uczestniczyć w piętnastu sesjach prowadzonych przez najwybitniejszych znawców zagadnień współczesnej szeroko pojętej komunikacji. Przed publicznością wystąpiły takie sławy jak Jeremy Gutsche, znany w świecie trendsetter, twórca TrendHunter. com i Dave Meeker, wiceprezes Roundarch Isobar.

Oprócz sesji merytorycznych goście mogli uczestniczyć także w prezentacjach „live" na stoiskach partnerów Kongresu. Rozwiązania komunikacji przyszłości kierowane zarówno do firm, takie chociażby jak VidyoPanorama, gromadziły rzesze zainteresowanych podobnie jak najnowsze smartfony i tablety Microsoft i Samsung. David van den Berg, wiceprezes Emea Vidyo, przekonywał, że zaawansowany system TelePresence w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych produkt oferuje obsługę 6 ekranów z jednego urządzenia zamiast 4 ekranów obsługiwanych przez kilka urządzeń – a wszystko na poziomie 10 proc. cen rynkowych.

Tego dnia wszystkie stoiska, na każdym piętrze Multikina, przeżywały oblężenie. Kolejny raz można się było przekonać, ile emocji i zaangażowania wzbudzają nowe technologie. O nowych technologiach, bezpieczeństwie oraz sposobach dotarcia do odbiorców w zmieniającym się świecie rozmawiali również uczestnicy debat. Pierwszą z nich „Dostępność 24/7 – szansa czy przekleństwo?" poprowadził Rafał Wojda z TVN CNBC. Wzięli w niej udział prezesi i dyrektorzy zarządzający największych firm z branży nowych technologii: Ronald Binkofsky, dyrektor generalny Microsoft Polska, Piotr Czarnecki, prezes Reiffeisen Polbank, Andrzej Dulka, prezes Alcatel-Lucent, Mirosław Godlewski, prezes Netii i Maciej Filipkowski, prezes Samsung Electronics Polska.

W drugiej debacie Dave Meeker zauważył przewrotnie, że zmiany dostrzega starsze pokolenie, bo młode jest przyzwyczajone do czegoś, co pozostali użytkownicy często jeszcze uważają za nowinkę.

Nowe technologie w znaczący sposób wpłynęły na branżę reklamową – w ostatnich dwóch latach marketing zmienił się bardziej niż w ostatnim półwieczu – zauważył Krzysztof Andrzejczak, dyrektor zarządzający agencji komunikacji Hypermedia Isobar. Podkreślił, że ludzie nie potrzebują reklamy i gadżetów. – Chcą usług i konkretnych rozwiązań – dodał.

Także Krzysztof Mocek, dyrektor zarządzający agencji Carat, zauważa szybkie zmiany.

– Za 2-3 lata znikną mediaplanerzy, jakich znamy, którzy kupują reklamy w telewizji. Optymalizator lepiej wykona tę pracę od ludzi – zapewnia. Uważa, że straci sens wycenianie reklamy pod kątem jej efektywności w postaci wyliczania GRP (Gross Rating Points). Nową wartość dostarczą przeplatane kanały komunikacji, które nawet jeśli będą np. o 5 proc. droższe, to i tak okażą się sumarycznie tańsze od obecnie stosowanych rozwiązań. Jako przykład firm budujących z sukcesem komunikację z klientami podał marki Coca-Cola, Apple lub podążającą w podobnym kierunku Netię.

Ewolucja dotyczy nie tylko produktu oraz jego reklamy, ale także sposobu sprzedaży. Powszechną praktyką stało się oglądanie towaru w rzeczywistym sklepie, po czym zamawianie wybranego asortymentu w internetowym sklepie. Można wyobrazić sobie także następny krok, polegający na takiej prezentacji produktów w Internecie, aby była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistej. Są technologie, które umożliwiają pokuszenie się o takie rozwiązania: chodzi o obrazy wysokiej rozdzielczości oraz trójwymiarowe. – W sklepie nie ma miejsca na prezentację wszystkich modeli i wariantów, dlatego ta technologia będzie nabierała znaczenia – zapewnia Andrzejczak.

Meeker przypuszcza, że skoro maleje cena nowych technologii, wzrośnie ich popularność. A nowości może być cały wysyp, ponieważ pojawią się w takich zastosowaniach, w których wcześniej były nie do pomyślenia właśnie z powodu zbyt wysokich kosztów.

Sprzedaż powoduje powstanie faktury. Elektronicznemu obiegowi dokumentów, przede wszystkim faktur, była poświęcona debata firmy Sage. Tadeusz Rudnicki z GS1 stwierdził, że do pełnego wprowadzenia e-faktury brakuje standardowego wzoru elektronicznej faktury. Przypuszcza, że Komisja Europejska upora się z tym problemem i w 2018 roku taki dokument wejdzie do powszechnego użytku. Z kolei Jakub Wojnarowski z Lewiatana przypomniał, że np. sądy i ZUS żądają cały czas papierowych dokumentów.

Nie zabrakło także dyskusji i prezentacji poświęconych bezpieczeństwu sieci oraz użytkowników. Simon Cartwright z Arbor Networks omówił sprawy bezpieczeństwa sieci komputerowych, natomiast Timo Laaksonen, wiceprezes F-Secure, kwestie związane z zapewnieniem użytkownikom prywatności i bezpieczeństwa w dobie wszechobecnego BYOD (Bring Your Own Device).

Jeremy Gutsche, którego wystąpienie otworzyło kongres, był także ostatnim z gości kongresu. Podczas sesji pytań i odpowiedzi stwierdził, że szybkość ewolucji branży komunikacyjnej zadziwia nawet jego. – Gdy dyskutowaliśmy w gronie dzieci o sposobach komunikacji, 12-letnia dziewczynka stwierdziła, że Internet to taki formalny typ komunikacji – zakończył.    —rp

Kongres przyciągnął około 1400 gości, którzy mogli uczestniczyć w piętnastu sesjach prowadzonych przez najwybitniejszych znawców zagadnień współczesnej szeroko pojętej komunikacji. Przed publicznością wystąpiły takie sławy jak Jeremy Gutsche, znany w świecie trendsetter, twórca TrendHunter. com i Dave Meeker, wiceprezes Roundarch Isobar.

Oprócz sesji merytorycznych goście mogli uczestniczyć także w prezentacjach „live" na stoiskach partnerów Kongresu. Rozwiązania komunikacji przyszłości kierowane zarówno do firm, takie chociażby jak VidyoPanorama, gromadziły rzesze zainteresowanych podobnie jak najnowsze smartfony i tablety Microsoft i Samsung. David van den Berg, wiceprezes Emea Vidyo, przekonywał, że zaawansowany system TelePresence w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych produkt oferuje obsługę 6 ekranów z jednego urządzenia zamiast 4 ekranów obsługiwanych przez kilka urządzeń – a wszystko na poziomie 10 proc. cen rynkowych.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca