Trzeci największy w Japonii producent samochodów podtrzymał prognozę rocznego zysku operacyjnego 780 mld jenów (7,95 mld dolarów), o 43 proc. większego niż rok wcześniej, dzięki słabszemu jenowi i doskonalej sprzedaży w USA, na największym rynku.
Producent kompakta Civic i sedana Accord stwierdził, że ma do czynienia z większym od zakładanego popytem na najlepiej sprzedający się na świecie model Fit, który w nowej wersji pojawił się na rynku japońskim we wrześniu. Producent ma liczbę zamówień większą od spodziewanej.
- Staramy się jak mrzemy, aby przyspieszyć terminy dostaw Fita, ale istnieją grancie możliwości dostaw podzespołów od kooperantów i grancie zdolności produkcyjnych naszych fabryk — wyjaśnił wiceprezes Tetsuo Iwamura przedstwiając wyniki II kwartału (do 30 września).
Fit (w Europie o nazwie Jazz) ma zasadnicze znaczenie w osiągnięciu przez Hondę ambitnego celu sprzedania do końca marca 2017 6 mln samochodów w porównaniu z 4,01 mln sztuk w rekordowym ostatnim roku finansowym. Jego produkcja wiązała się z dużymi inwestycjami na rozbudowę istniejących zakładów albo budowę nowych.
W kwartale lipiec-wrzesień Honda wypracowała zysk operacyjny 171,4 mld jenów (1,75 mld dolarów) wobec 100,8 mld rok temu. Wahania kursowe, zwłaszcza osłabienie jena do dolara, zwiększyły zysk o 93,6 mld jenów, ale koszty marketingu i wzrost deprecjacji aktywów pochłonęły tę korzyść. Japońska waluta osłabła do 98 jenów za dolara z 79 rok temu, zwiększając zyski w eksporcie i z zamiany walut zarobionych zagranicą na jena.