Tak wynika z informacji przekazywanych przez Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ASMAP) i Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD), operatorów systemu TIR - odpowiednio - w FR i Polsce.
Federalna Służba Celna Rosji (FTS) respektuje karnet TIR także w przypadku przewozów realizowanych z kraju Unii Europejskiej do FR tranzytem przez Białoruś. Należy jednak spełnić dwa warunki: może być tylko jedno miejsce rozładunku w Rosji, a wysokość należności celno-podatkowych za przewożony towar nie może przekraczać 60 tys. euro.
Jeśli wjazd na terytorium Rosji odbywa się przez punkty graniczne obwodu kaliningradzkiego, Łotwy, Estonii i Ukrainy, FTS zamiast karnetu TIR wymaga dodatkowych gwarancji. Może to być poręczenie, wniesienie kaucji pieniężnej, gwarancja bankowa, zastaw majątku lub opłacenie cła i podatków podczas wstępnego deklarowania przewożonych towarów. Sposób zabezpieczenia ma prawo wybrać przewoźnik.
W sobotę, 30 listopada, FTS zawiadomiła Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych o przedłużeniu ich umowy o współpracy do 1 lipca 2014 roku. Decyzja ta oznacza, że karnety TIR na terytorium FR zachowają ważność co najmniej do 30 czerwca 2014 roku. Wszelako ich użycie faktycznie możliwe jest już tylko przy wwozie towarów z terytorium Finlandii i Białorusi.
FTS wypowiedziała porozumienie z ASMAP 28 sierpnia. Miało ono obowiązywać tylko do 30 listopada 2013 roku. Rosyjscy prawnicy ocenili to posunięcie jako rezygnację ze stosowania procedury TIR na terytorium FR. 6 listopada FTS potwierdziła, że od 1 grudnia wszystkie urzędy celne na terytorium Rosji przestaną honorować karnety TIR.