Pojawi się kolejny przewoźnik z Półwyspu Arabskiego – Etihad Regional, czyli europejska odnoga luksusowego Etihadu z Abu Zabi, która będzie latała na trasie Wrocław – Berlin Tegel oraz Poznań – Berlin Tegel. Od marca 2014 r. arabski przewoźnik chce codziennie testować to połączenie małymi maszynami – 50-osobowymi saabami 2000.
Do Warszawy przyleci słoweńska Adria, która zainauguruje rejsy z Lublany na lotnisko im. Chopina – połączenie to będzie wykonywała dwa razy w tygodniu. Trzecia linia to niemiecki Germanwings, niskokosztowa odnoga Lufthansy, która zastąpi linię matkę na wszystkich trasach Polska – Niemcy z wyjątkiem połączeń do centrów przesiadkowych w Monachium i Frankfurcie. Jako nowość wprowadzi ona połączenie Warszawa – Kolonia.
Znacznie większy niż dotychczas będzie wybór połączeń do Hiszpanii, a to dzięki wejściu Vuelinga, jedynej linii niskokosztowej, która oferuje możliwość rejsów z przesiadkami, np. w Barcelonie. Vueling będzie latał z Warszawy i Krakowa na lotnisko El Prat w Barcelonie oraz z Warszawy do Madrytu Barajas. Stamtąd Vueling oferuje tanie połączenia na Baleary (np. Palma) oraz na Wyspy Kanaryjskie i do portów Hiszpanii kontynentalnej.
Z Warszawy do Barcelony będzie można także polecieć trzy razy w tygodniu linią niskokosztową Norwegian, tyle że w mało atrakcyjnych godzinach, bo późnym wieczorem.
W tegorocznych rozkładach zauważalne będzie również zwijanie się narodowego przewoźnika – LOT, który zawiesza do odwołania trasy do Bejrutu, Berlina, Kairu, Nicei, Rzymu, Stuttgartu i Zurychu oraz połączenia Katowice – Monachium i Kraków – Frankfurt. Te dwa ostatnie będzie obsługiwać niemiecka Lufthansa, która natychmiast weszła na zwolnione miejsce. LOT musi ciąć połączenia, ponieważ wymagają tego zasady unijnej pomocy publicznej. Z tego powodu mniej będzie także lotów do Belgradu, Budapesztu i Sztokholmu.