Trwa pocztowa kontrofensywa InPostu. Po uruchomieniu sieci paczkomatów w kolejnych państwach, wygraniu przetargu na obsługę korespondencji sądowej i zapowiedzi wejścia na giełdę rywal Poczty Polskiej wprowadza usługę SmartLex. Nowa usługa, zdaniem spółki, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Naczelnej Rady Adwokackiej. – Kancelarie prawne będą mogły otworzyć punkt pocztowy bezpośrednio w swojej siedzibie – ujawnia „Rz" Sebastian Anioł, dyrektor zarządzający InPostu. – Dzięki temu będzie tam można awizować i nadawać przesyłki, a ich odbiór będzie się odbywał dwa razy dziennie, wczesnym i późnym popołudniem. W przypadku poczty przychodzącej osoba upoważniona będzie mogła przyjmować przesyłki awizowane i wydawać je adresatowi w dogodnym terminie. Jeśli zaś chodzi o pocztę wychodzącą, przez 24 godziny na dobę przez cały tydzień będzie można wydrukować potwierdzenie nadania listu i zamówić listonosza – tłumaczy przedstawiciel spółki.
Koniec biegania ?na pocztę
Dziś takie wysłanie listu wiąże się z koniecznością dwu-, a czasem kilkukrotnego wyjścia na pocztę, co jest dosyć uciążliwe i czasochłonne – zauważa Sebastian Anioł. Jak mówi, z badania rynku wynika, że blisko 80 proc. polskich kancelarii byłoby gotowych skorzystać z takiej usługi. W najbliższym tygodniu ruszy kampania promocyjna, a pierwsze punkty w kancelariach powinny być otwarte jeszcze w marcu. – Szacuję, że z naszej usługi skorzysta nawet kilkanaście tysięcy pracowników kancelarii – prognozuje Anioł.
Wcześniej jednak ci pracownicy będą musieli przejść obowiązkowe dwugodzinne szkolenie, które będzie zapobiegać nieupoważnionemu dostępowi do korespondencji. Wszystkie listy awizowane będą musiały być przechowywane w specjalnych skrzynkach zamykanych na klucz. Dostęp do niego będzie miała jedynie osoba obsługująca punkt awizacyjny. Dodatkowo InPost przed rozpoczęciem współpracy sprawdzi, czy kancelaria spełnia stawiane przez firmę wymogi bezpieczeństwa. Co więcej, spółka będzie to mogła zweryfikować w dowolnym momencie.
Ważny skaner
– Firmy skorzystają na ofercie, która jest już obecna za granicą, ale jeszcze nie w Polsce – tłumaczy Anioł. – My natomiast poprawimy jakość obsługi sądów i prokuratur oraz zwiększymy przychody z tej działalności – podkreśla. Nową usługę można zamówić na stronie internetowej smartlex.inpost.pl. Po złożeniu zamówienia kurier dostarcza skaner kodów kreskowych, który jest potrzebny do korzystania z obu usług (awizowanie i nadawanie przesyłek), oraz wzór umowy współpracy. Dokument podpisuje osoba, która będzie zarządzać korespondencją w firmie. InPost z Polską Grupą Pocztową i siecią Ruch realizuje dwuletni kontrakt na obsługę listów sądów i prokuratur. Wartość umowy szacuje się na 500 mln zł.
masz pytanie, wyślij e-mail do autora