— W takich autach czują się o wiele bezpieczniej bo wiedzą, że nagle nie ugrzęzną gdzieś w drodze — mówi. Wprowadzenie przez Mitsubishi modelu Outlander PHEV pod koniec 2013 roku spowodowało europejski wzrost sprzedaży tej marki o 110 proc. — Bo 3 litry na 100 kilometrów, to dobry wynik — mówi Ryugo Nakao.
Bez nagrody
Oczekiwano, że tegoroczne jury „Car of The Year" w Europie otrzyma i3 BMW bądź najnowszy model Tesli- S. Nie dostały. Jurorzy przyznali ją „zwykłemu" samochodowi Peugeot 308. Dlaczego? Bo elektryki już miały swoją nagrodę, kiedy dwa lata temu w tym samym konkursie podczas salonu samochodowego w Genewie nagrodę zwinęły Opel Ampera i Chevrolet Volt- mówi jeden z jurorów. Głosowanie było tajne, ale on sam zapewnia,że głosował na i3.
Głosowanie dwa lata temu okazało się porażką, bo żadne ani Volt ani Ambera kariery nie zrobiły, mimo że w głosowaniu wyprzedziły o wiele bardziej interesujące modele Volkswagena -Up! i Forda Focusa. A sam General Motors w trzy dni po ogłoszeniu wyników konkursu wstrzymał produkcję Voltów w fabryce pod Detroit.
W Polsce BMW właśnie dostarczyło swojemu pierwszemu klientowi i3. Auta można było zamawiać od grudnia 2013. —Jest spore zainteresowanie na polskim rynku — mówi Paul do Courtois, dyr. generalny BMW w naszym kraju.
Według jego szefa, Iana Robertsona odpowiadającego za globalny marketing marki warto zauważyć, że sprzedaż aut elektrycznych w ciągu ostatnich 3 lat zwiększyła się 25-krotnie.