Po czterech miesiącach 2014 r. na Starym Kontynencie sprzedano 4,48 mln aut, co oznacza wzrost o 7,1 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – wynika z informacji Stowarzyszenia Europejskich Producentów Motoryzacyjnych (ACEA).
Nawet w Polsce w kwietniu był wzrost sprzedaży, mimo zakończenia możliwości odliczenia pełnego VAT, który powodował wzmożone zakupy aut przez firmy w I kwartale. Mniej aut niż przed rokiem kupili jednak w kwietniu Niemcy i Rumuni.
Liderami wzrostu są marki japońskie – Mazda i Nissan. A także Renault, głównie dzięki popytowi na Dacię, chociaż i crossover Captur zanotował 9-procentowy wzrost w porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami 2013 r.
Dobrze sobie radzą także masowe marki, które bardzo ucierpiały w kryzysie: Ford, Fiat, Opel i Peugeot, który nadal korzysta z popytu na auto roku, Peugeota 308. Z kolei Oplowi pomagają przede wszystkim modele Astra, Adam i Mokka.
4,48 mln samochodów sprzedano w Europie w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2014 r.