Rz: W ostatnich latach mieliśmy w Polsce, szczególnie w dużych miastach, wysyp kawiarni. Na rynku pojawiły się globalne marki, przybyło niezależnych lokali. Czy kryzys i podwyżka podatku VAT na kawy z mlekiem zatrzymała ten boom?
Andrzej Jackiewicz
: Obawialiśmy się, że dojdzie do spowolnienia, ale nic takiego się nie stało. Rynek systematycznie się rozwija. Z naszych badań wynika, że już 53 proc. osób odwiedzających kawiarnie w Polsce robi to co najmniej raz w miesiącu. To o 3 pkt. procentowe więcej niż przed rokiem.
W ubiegłym roku finansowym, który zakończył się 28 lutego 2014 r., Costa zamknęła jednak 15 kawiarni w Polsce...
Rynek kawiarniany jest dynamiczny. Lokale pojawiają się i znikają bez względu na koniunkturę. Mają na to wpływ m.in. zmiana atrakcyjności danej lokalizacji czy działania konkurencji. W ubiegłym roku finansowym otworzyliśmy także osiem nowych kawiarni, a przez ostatnie trzy lata mieliśmy ponad 30 otwarć.