Elektryczne BMW w Chinach

BMW zacznie oferować od września w Chinach swoje elektryczne samochody z importu, wstępne zapisy wskazują, że może ich zabraknąć - stwierdził szef firmy w Chinach, Karsten Engel.

Publikacja: 29.05.2014 18:02

Niemiecki producent z segmentu premium będzie sprzedawać elektryczne i3 i sportową hybrydę spalinowo-elektryczną plug-in i8 początkowo w 4 chińskich miastach, w Pekinie, Szanghaju, Shenzhenie i Shenyangu. Na ten rok przewidziano limit dostaw 1000 pojazdów. BMW i3 kosztuje od 450 tys. juanów (72 tys. dolarów), taniej niż spodziewali się niektórzy.

- Istnieje znacznie więcej klientów niż wynosi oferta - stwierdził Engel na spotkaniu z dziennikarzami w Szanghaju, gdzie BMW uruchomił wspólnie z 2 chińskimi partnerami, siecią energetyczną State Grid Corp of China i Expo Shanghai Group, budowę stacji ładowania baterii.

Engel nie chciał ujawnić, ile jego firma otrzymała wstępnych zapisów na i3 od czasu pokazania tego auta podczas salonu samochodowego w kwietniu w Pekinie, ale powiedział, że ponad 28 tys. osób zwróciło się o próbną jazdę tym samochodem.

Firma z Monachium konkuruje z Tesla Motors, Volkswagenem i Daimlerem w sprzedaży samochodów elektrycznych w Chinach, gdzie wolno rozwija się rynek pojazdów przyjaznych dla środowiska. Władze ustaliły ambitny cel wprowadzenia na drogi i ulice kraju do 2020 r. 5 mln pojazdów elektrycznych albo hybrydowych plug-in, aby zmniejszyć skażenie powietrza i zależność od importu ropy.

- Osobiście mogę założyć, że za niecałe 5 lat Chiny będą największym rynkiem elektrycznych środków transportu - stwierdził Engel.

Tesla zaczęła sprzedaż w Chinach swego luksusowego Modelu S na początku roku, Daimler i miejscowy partner BYD zaczną oferować elektryczny Denza w tym roku, a VW planuje sprzedaż ponad 15 zielonych modeli samochodów do 2018 r.

i3 wprowadzony w  Europie pod koniec 2013 r. jest produkowany w Niemczech z włókna węglowego i aluminium. Zasięg pojazdu wynosi ok.160 km. W kwietniu zaczęto jego sprzedaż w USA, w sugerowanej cenie 41 350 dolarów. i3 jest tańszy od Modelu S Tesli, którego cena  w Chinach zaczyna się od 648 tys. juanów.

BMW oferuje w Chinach na razie tylko do wynajmowania elektryczny Zinoro za pośrednictwem spółki j.v.  z firmą Brilliance China Automotive.

Najnowszy produkt z Monachium, sportowy i8 o łącznej mocy 362 koni może przejechać na pełnym baku i bateriach 600 km, spalając 2,5 l benzyny na 100 km. W Europie ustalono jego cenę na ok.150 tys. euro. W Polsce ma pojawić się na jesieni w cenie 750 tys. zł.

Niemiecki producent z segmentu premium będzie sprzedawać elektryczne i3 i sportową hybrydę spalinowo-elektryczną plug-in i8 początkowo w 4 chińskich miastach, w Pekinie, Szanghaju, Shenzhenie i Shenyangu. Na ten rok przewidziano limit dostaw 1000 pojazdów. BMW i3 kosztuje od 450 tys. juanów (72 tys. dolarów), taniej niż spodziewali się niektórzy.

- Istnieje znacznie więcej klientów niż wynosi oferta - stwierdził Engel na spotkaniu z dziennikarzami w Szanghaju, gdzie BMW uruchomił wspólnie z 2 chińskimi partnerami, siecią energetyczną State Grid Corp of China i Expo Shanghai Group, budowę stacji ładowania baterii.

Biznes
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Spółki Azotów zacieśniają współpracę
Biznes
Oligarchowie krytykują Kreml. Wojna zagraża ich biznesom
Biznes
Przesyłki wyślemy paczkomatem za granicę. Nowa usługa InPostu
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Wystrzelił prywatny biznes obronny. Kto najlepiej na tym zarabia
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje