Reklama

ADAC podnosi się po skandalu

Branżowy magazyn ADAC "Motorwelt" ma nowego naczelnego. Poprzedni podał się do dymisji po skandalu z manipulowaniem wynikami konkursu na ulubiony samochód Niemców.

Publikacja: 02.06.2014 19:44

ADAC podnosi się po skandalu

Foto: Bloomberg

Martin Kunz, dotychczasowy dyrektor uczelni Akademie der Bayerischen Presse, obejmie stanowisko 1 października.

Dotychczasowy naczelny "Motorwelt", Michael Ramstetter podał się do dymisji po ujawnieniu manipulacji przy przyznawaniu nagroda "Żółtego Anioła" - uważanej za jedną z najbardziej prestiżowych w środowisku motoryzacyjnym nie tylko Niemiec.

Kunz, który pracował m.in. w tygodniku "Focus", "Süddeutsche Zeitung" i "Welt am Sonntag", zapewnił, że magazyn nadal będzie się ukazywał w nakładzie 13 mln egzemplarzy i tak jak dotychczas zamierza publikować wyniki testów bezpieczeństwa.

Najnowszy raport ADAC dotyczy niemieckiej infrastruktury - organizacja wzięła pod lupę 30 mostów w dziesięciu niemieckich miastach. Zaledwie 19 z nich dostało ocenę "wystarczająco". W najlepszym stanie jest most w Schwerinie - Dreeschbrücke, który otrzymał ocenę "bardzo dobrą".

Przegranymi zestawienia są trzy mosty w Lubece oraz estakada w Schwerinie, które otrzymały ocenę "bardzo mierny". Lokalne gminu zapewniają, że stale sprawdzają stan mostów na swoim terenie, ale nie stać ich na generalne remonty. Estakada w Schwerinie, która ma ponad 40 lat, ma zostać wkrótce rozebrana.

Reklama
Reklama

ADAC, to jedna z najbardziej wpływowych organizacji niemieckich. Stowarzyszenie posiada 19 mln członków, a wydawane przez nie czasopismo "Motorwelt" ma 16 mln czytelników. ADAC oferuje ubezpieczenia i pomoc drogową. Dysponuje także siecią wypożyczalni samochodów. Jest największym niemieckim stowarzyszeniem. ADAC istnieje od 1903 roku.

Skandal, który na początku roku wybuchł w związku z manipulacjami przy "Żółtym Aniele", kosztował stanowisko nie tylko naczelnego "Motorwelt", ale także prezesa ADAC Petera Meyera, który podał się do dymisji.

Wewnętrzne śledztwo wykazało, że podczas konkursu na najpopularniejsze auto 2014 doszło do sfałszowania wyników. Istnieją też wskazówki, iż nieprawidłowości mogły mieć miejsce także w latach poprzednich - wynika z ekspertyzy firmy Deloitte.

Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama