Prezes Stocznia Remontowa Shipbuilding SA, Andrzej Wojtkiewicz poinformował PAP, że zakład ma pełen portfel zamówień do końca 2016 roku. Zakontraktowane promy pasażersko-samochodowe, dwustronne ("symetryczne") z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG) lub olej napędowy mają być dostarczone armatorowi w 2016 i na początku 2017 roku.
Zwrócił uwagę, że promy zostaną zaprojektowane i zbudowane w Gdańsku. Projekt powstanie w Remontowa Marine Design, czyli w biurze konstrukcyjno-projektowym specjalizującym się w projektowaniu tego typu jednostek. Uważa, że "to był jeden z czynników, który zdecydował o wyborze przez kanadyjskiego armatora polskiej stoczni". Pozostałe stocznie ubiegające się o kontrakt nie dysponowały własnym biurem projektowym.
Dodał, że polski projekt był najbardziej innowacyjny i zawansowany technologicznie. "Armator inwestuje w jednostki i zakłada, że będą one eksploatowane przez ok. 40 lat" – dodał. Jednostki ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA będą pierwszymi we flocie BC Ferries z napędem na LNG.
Kanadyjski armator w oficjalnym komunikacie tłumaczy, że Remontowa Shipbuilding SA jest jedną z wiodących stoczni na świecie i dysponuje najnowszymi narzędziami projektowymi i nowoczesną infrastrukturą produkcyjną. Wyjaśniono, że w przetargu zasadniczymi kryteriami były m.in.: plan projektowania i budowy, doświadczenie w budowie podobnych promów, wykorzystanie nowoczesnej technologii (tj. napęd LNG) oraz finansowa stabilność i zdolność zapewnienia gwarancji.
Wojtkiewicz przyznał, że podpisany kontrakt „otwiera dla stoczni nowy i rozwijający się rynek, który stwarza duże szanse na przyszłość". To jest kolejny kontrakt Remontowej w Kanadzie. Na początku maja stocznia podpisała kontrakt na budowę specjalistycznego statku do obsługi platform wiertniczych w trudnych warunkach arktycznych dla kanadyjskiego armatora.