Niska temperatura może doprowadzić do zniszczenia takiej baterii na skutek powstałego zwarcia instalacji elektrycznej - podała odrębnie agencja prasowa Kyodo. Bateria znajduje się w części samolotu bez regulowanego ciśnienia i bez ogrzewania.
Japoński urząd bezpieczeństwa Transportu JTSB zamierza opublikować we wrześniu końcowy raport o swych ustaleniach - poinformował "Asahi" bez powołania się na źródło. Rzeczniczka urzędu odmówiła odniesienia się do publikacji dziennika.
W początkowym okresie eksploatacji nowych samolotów z kompozytów węglowych doszło do 2 incydentów: pierwszego podczas postoju w Bostonie, gdy bateria przegrzała się emitując gaz białego koloru i do drugiego 2 tygodnie później w lecącym samolocie ANA. Incydenty spowodowały uziemienie całej floty dreamlinerów, także trzech Lotu. Boeing przeprojektował obudowę i system odprowadzający gazy poza kadłub samolotu.