To trasa w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25. Wśród zainteresowanych kontraktem są firmy z Polski, Włoch i Hiszpanii. Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja złożonych ofert oraz kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu tego etapu nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą i przekazanie placu budowy.

Inwestycja obejmuje budowę prawie 19 km trasy posiadającej po dwa pasy w obu kierunkach. Obwodnica ominie miasto od wschodu i znacznie skróci czas przejazdu kierowców jadących na trasie Toruń – Poznań. Ograniczy też natężenie ruchu w tym uzdrowiskowym mieście i przyczyni się do podniesienia jakości życia jego mieszkańców. Inwestycja zakłada też budowę 3 węzłów drogowych („Latkowo", „Jacewo" i „Tupadły" ), kilkunastu obiektów inżynierskich a także przebudowę istniejącej sieci drogowej. W ramach prac wykonanych zostanie również wiele urządzeń ochrony środowiska.

O kontrakt ubiegła się siedem firm i konsorcjów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może wydać na realizację inwestycji 390,4 mln zł. Cztery oferty są tańsze. Najniższą ofertę dało konsorcjum Mirbudu oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedim – 359 mln zł. Z kolei najdrożej wyceniło prace włoskie Astaldi, które chciałoby za wybudowanie obwodnicy 425,4 mln zł. Obwodnica Inowrocławia jest jedną z dwunastu, jakie zostały objęte rządowym programem budowy obwodnic wartym 5 miliardów złotych.

Obwodnice Kościerzyny, Nysy, Kłodzka, Olsztyna, Góry Kalwarii, Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego będą gotowe w 2017 roku, o rok krócej potrwa budowa obwodnic Bełchatowa, Wielunia i Inowrocławia. Dopiero w 2018 roku będzie gotowa obwodnica Sanoka, wcześniej ma być oddana do ruchu obwodnica Brodnicy.