CDRL zajmuje się projektowaniem i sprzedażą odzieży dziecięcej pod marką Coccodrillo. Firma dynamicznie się rozwija i zarząd nie ma wątpliwości, że jest to cel także na kolejne lata.
– Chcemy utrzymać tempo budowy sieci sklepów w Polsce. W 2014 r. zwiększyliśmy ją o 27 salonów i chcemy, żeby w 2015 r. wynik był podobny. Nie zapominamy o rynkach zagranicznych. Będziemy się rozwijać tam, gdzie jesteśmy zadowoleni z biznesu i postawy naszych partnerów, przyglądamy się też nowym krajom. Jednak dziś za wcześnie na konkrety – mówi Marek Dworczak, prezes i jeden z dwóch głównych akcjonariuszy CDRL.
Ważny sklep internetowy
Obecnie firma ma w Polsce 79 sklepów własnych i 135 agencyjnych. Dodatkowo w Unii Europejskiej ma jeden sklep własny i 52 agencyjne oraz 72 placówki typu „shop in shop". To nie wszystko, bo poza Europą działają jeszcze 22 salony pod szyldem Coccodrillo, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach, Brazylii.
– Teraz bardzo ważne jest otwarcie nowego sklepu internetowego, co zresztą również było jednym z naszych celów emisyjnych przy niedawnym debiucie na GPW. Dzięki niemu będziemy mieć możliwość prowadzenia sprzedaży praktycznie w całej Europie i sprawnego uruchamiania kolejnych wersji językowych – dodaje Dworczak. Ten absolwent wydziału budownictwa Politechniki Poznańskiej stworzył CDRL razem z Tomaszem Przybyłą, który ukończył Akademię Medyczną w Poznaniu. Od początku lat 90. obaj zajmowali się sprzedażą ubrań dziecięcych, ale siły połączyli dopiero w 2003 r.
– O sukcesie firmy decyduje nie tylko doświadczenie kierującego nią zarządu. W znacznej mierze przyczynia się do niego także sam produkt – podkreślają. Co roku zespół projektantów przygotowuje dwie niezależne oferty, na które składa się łącznie kilkadziesiąt kolekcji. Podobnie jak w innych firmach odzieżowych, pierwsza grupa pomyślana jest zawsze na sezon jesienno- -zimowy, a druga na wiosenno- letni. Asortyment sklepów Coccodrillo uzupełniają produkty firm partnerskich, takie jak zabawki czy obuwie.