Główną barierą rozwoju rynku luksusowego jest dostępność produktów, ale również wciąż silne przekonanie o ich astronomicznej wysokości. Dlatego sieć Lidl postanowiła sprawdzić jak wygląda percepcja cen spożywczych produktów klasy premium wśród Polaków.

Ankietowani za najbardziej luksusowe produkty spożywcze wskazali kawior oraz homary, tak odpowiedziało 85 proc. ankietowanych. Na podium znalazły się również trufle ze 72 proc. odpowiedzi oraz krewetki z 53 proc. wskazań. Luksusowy obiad z homarem na talerzu został przez ankietowanych wyceniony na 118,07 złotych za kilogram, natomiast osoby, które już wcześniej kupowały homara wyceniły kilogram na 190 zł. Ceny mają niewiele wspólnego z rzeczywistością, ponieważ realnie mogą być nawet o kilkadziesiąt procent niższe od deklaracji ankietowanych.

- Chcemy pokazać, że na homara, krewetki stać nie tylko wąską grupę Polaków. W badaniu co piąty Polak zadeklarował, że rzadko jest w miejscu, gdzie produkty premium można nabyć. Po to właśnie stworzyliśmy markę Deluxe, aby każdy mógł doświadczyć różnorodnych smaków, zwłaszcza w wyjątkowym świątecznym okresie – mówi Anna Biskup, PR manager Lidl Polska.

Firma podaje, że według badania produkty postrzegane jako luksusowe w swoich kuchniach częściej wykorzystują osoby o średnich lub wyższych dochodach (2 tys. zł lub więcej na 1 osobę w gospodarstwie domowym.

Z kolei 48 proc. ankietowanych odpowiedziało, że najczęściej przygotowuje dania na bazie produktów luksusowych z okazji świąt.