Aktualizacja: 19.04.2015 12:50 Publikacja: 19.04.2015 12:50
Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski Bartosz Jankowski
Model T6 będzie produkowany w dwóch fabrykach niemieckiego koncernu samochodowego: w Hanowerze i właśnie w Poznaniu. Od 2003 roku poznańska fabryka wyprodukowała ponad 280 tys. sztuk modelu T. W tym roku zakład ma wyprodukować ponad 12 tys. nowych Transporterów.
- Nowy Transporter posiada wszelkie atuty, by powtórzyć sukces poprzedników – zapowiedział w piątek prezes Volkswagen Poznań i członek zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Jens Ocksen. Poznańska fabryka zainwestowała 38 milionów euro, by przygotować się do produkcji nowych modeli Transportera T6 oraz nowego Caddy. To jedyny zakład na świecie w którym produkowane są modele Caddy oraz Caddy Maxi. W ubiegłym roku spółka Volkswagen Poznań wyprodukowała 175 tys. samochodów.
120 kilometrów na prądzie? To możliwe i to, mimo że Skoda Kodiaq samochodem elektrycznym, czyli EV nie jest. To hybryda, czyli HEV, ale plug-in, czyli PHEV. Jak się w tym wszystkim połapać? Czym PHEV różni się od HEV i jakie daje to korzyści, na co dzień?
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Zwolniony pracownik Disneya miał włamać się do serwerów firmy, aby zmienić jej restauracyjne menu, w tym fałszować informacje o alergenach i umieszczać w nim wulgarne przekleństwa.
Rosyjski bankier, którego majątek Forbes ocenił na 1,3 mld dol., wyprzedał ostatnie rosyjskie aktywa. To kolejny taki przypadek wśród rosyjskich bogaczy. Roman Awdiejew tym się od nich różni, że ma na utrzymaniu bardzo liczną rodzinę - 23 dzieci, w tym 17 adoptowanych.
VFS Global, dostawca usług outsourcingowych i technologicznych dla rządów i misji dyplomatycznych, rozszerza możliwości przetwarzania wiz dla osób podróżujących do Australii i Indonezji, w tym dla polskich turystów.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla. W rankingu SpeedTest.pl 2023 laury zdobyła usługa internet domowy.
Zaostrzona polityka pieniężna przyjęta przez centralny bank Rosji nie jest kaprysem regulatora, ale reakcją na procesy zachodzące w gospodarce i przyspieszenie inflacji, przyznała szefowa Banku Rosji.
W firmach z dużymi flotami niezawodność i efektywność pojazdów bezpośrednio wpływają na sukcesy operacyjne. Zarządzanie flotą to jednak nie tylko logistyka, ale także optymalizacja kosztów i dbałość o sprawność techniczną pojazdów.
KTM przez lata był liderem w produkcji najmocniejszych jednocylindrowych silników. Teraz do przejęcia tej korony przygotowuje się Ducati, które prezentuje nowy silnik w motocyklu Hypermotorad 698 Mono.
Zasady turystyki zrównoważonej są niemal nieznane w Wielkopolsce. To może uderzyć w branżę turystyczną w regionie. Szczególnie w trudnej sytuacji jest Poznań, który żyje z organizowania konferencji i kongresów - wynika z raportu przygotowanego przy okazji konferencji „Współpraca, innowacje, turystyka zrównoważona”.
1 listopada to czas, w którym wiele osób odwiedza cmentarze w Poznaniu. Przed wyruszeniem na groby bliskich, warto sprawdzić aktualne zmiany w organizacji ruchu przy poznańskich cmentarzach w okresie Wszystkich Świętych 2024.
Tramwaje i autobusy to często najszybszy sposób na bezproblemowe dotarcie 1 listopada na poznańskie cmentarze. Aby ułatwić pasażerom podróże, Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Poznaniu w okresie Wszystkich Świętych.
Samochody z napędem wodorowym choć mogą poruszać się po buspasach (do 1 stycznia 2026 roku) to nie mogą za darmo parkować w strefie płatnego parkowania, w przeciwieństwie do elektryków. Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie przewiduje zmiany przepisów w tej kwestii.
Volkswagen zanotował w trzecim kwartale 2024 roku drastyczny spadek zysków o 63,7 proc. Firma tłumaczy tak duże załamanie zwiększonymi kosztami stałymi, słabą sprzedażą na rynku chińskim i znacznymi kosztami modernizacji fabryk.
Amerykański Departament Gospodarki chce nowych ograniczeń dla chińskich i rosyjskich technologii. Można zakładać, że finalnie będą one miały wpływ na cały globalny łańcuch dostaw, w tym producentów aut z Niemiec i ich dostawców z Polski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas