Popyt na leasing cały czas rośnie. W pierwszym kwartale klienci wyleasingowali pojazdy lekkie (osobowe i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony) o łącznej wartości nowych kontraktów sięgającej 4 mld zł. Jest to mniej o 7,5 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2014 roku, ale nie tyle oznacza to słabość rynku, ile bardzo wysoką ubiegłoroczną bazę. Spowodowało ją okienko kratkowe, które przyczyniło się do 79-procentowego wzrostu finansowania lekkich aut w trzech pierwszych miesiącach 2014 roku.

W strukturze finansowania pojazdy lekkie mają dominujący udział wynoszący 38,1 proc. Na drugim miejscu znalazło się finansowanie maszyn i urządzeń, w tym IT (32,4 proc. udziałów), na trzecim transport ciężki z 27-procentowym udziałem.

Łącznie do końca marca leasingiem zostały sfinansowane umowy wartości 9 mld zł, zaś pożyczką inwestycyjną wartości 1,5 mld zł. Związek Polskiego Leasingu podaje, że cała branża leasingu zwiększyła po pierwszym kwartale wyniki o 3,7 proc., do 10,5 mld zł. – Polski rynek leasingu rozwija się stabilnie – stwierdził przewodniczący Komitetu Wykonawczego ZPL Arkadiusz Ertryk.

Z prowadzonych przez związek badań koniunktury wynika, że ankietowane firmy spodziewają się w drugim kwartale stabilnych obrotów w segmencie transportu ciężkiego i nieruchomości, zaś w segmencie aut lekkich oczekiwane są wzrosty (60 proc. pytanych), podobnie w segmencie maszyn (40 proc. badanych).

Polska ma siódmą pozycję w europejskim rankingu leasingowym.