Poczta Polska stawia na startupy

Państwowy operator szuka technologii i partnerów, z którym zrealizuje innowacyjne projekty. Poczta Polska (PP) właśnie uruchomiła specjalny portal synergia.poczta-polska.pl, który jest dedykowany komunikacji z potencjalnymi partnerami.

Publikacja: 07.01.2016 13:37

Jak tłumaczą przedstawiciele PP, każdy projekt, który ma uzasadnienie biznesowe w Poczcie, będzie mógł zostać wdrożony. To szansa dla innowacyjnych firm, które szukają możliwości rozwoju.

Według Janusza Wojtasa, członka zarządu PP, innowacyjność to najważniejszy motor napędowy dla dużych firm.

- Dla takiej firmy jak Poczta Polska korzystanie z już działających rozwiązań biznesowych jest bardziej efektywne i szybsze. To także dla nas świadomy wybór, aby wspierać polskie innowacyjne firmy, które do swojego rozwoju potrzebują zaufanego i silnego partnera jakim jest Poczta Polska - tłumaczy Wojtas.

PP otrzymała już ponad 20 zgłoszeń od polskich startupów i to zaledwie po kilku dniach od startu portalu synergia.poczta-polska.pl. Wśród propozycji są przede wszystkim projekty współpracy w zakresie e-commerce, logistyki oraz IT. Zgłoszenia są analizowane pod kątem opłacalności w ramach całej Grupy PP.

- Szukamy firm innowacyjnych, które mogłyby uzupełnić naszą ofertę o nowe produkty oraz zwiększyć efektywność realizowanych usług. Współpraca ma na celu wykorzystanie obustronnego potencjału firm oraz kreowanie nowych wartości - podkreśla Janusz Wojtas.

Potencjalna współpraca obejmuje obszary istotne z punktu widzenia rozwoju Poczty Polskiej, m.in. komunikację z klientem, nowe formy dostaw, czy uzupełnienie oferty sprzedażowej w placówkach PP. Operator szczególnie zainteresowany jest współpracą z firmami, które już mają gotowe rozwiązana w obszarach usług paczkowych, kurierskich, logistycznych oraz usług łańcucha e-commerce, cyfryzacji usług komunikacyjnych czy rozwiązań w obszarach wsparcia.

Poczta szuka już innowacyjnych partnerów biznesowych współpracując z Agencją Rozwoju Przemysłu. Spółki podpisały list intencyjny, na mocy którego PP dołączyła do bazy Platformy Transferu Technologii. Poczta Polska za pośrednictwem PTT poszukuje technologii i partnerów, z którymi zrealizuje innowacyjne projekty. W najbliższym czasie spółka planuje np. wprowadzić nowe produkty do sieci placówek, uzupełnić ofertę e-commerce, uruchomić nowoczesne formy dostaw i magazynowania przesyłek, a także zoptymalizować sieć transportową.

Eksperci PP przekonują, że dla polskich startupów branża pocztowa może być ważnym rynkiem. Tak jest za granicą, gdzie operatorzy pocztowi ścigają się w pomysłach na nowe innowacyjne produkty. Np. w wybranych placówkach Royal Mail można już skorzystać z usługi drukowania 3D. Brytyjska poczta drukuje produkty klientom i zapewnia ich dostarczenie.

Jak tłumaczą przedstawiciele PP, każdy projekt, który ma uzasadnienie biznesowe w Poczcie, będzie mógł zostać wdrożony. To szansa dla innowacyjnych firm, które szukają możliwości rozwoju.

Według Janusza Wojtasa, członka zarządu PP, innowacyjność to najważniejszy motor napędowy dla dużych firm.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej