Agencja Reutera informuje, że dotarła do wewnętrznego pisma koncernu w którym Dave Schoch, szef oddziału na Azję i kraje Pacyfiku, pisze, że nie widzi w tym kraju perspektywy na dalszy rozwój i poprawienie rentowności.
Ford zdecydował się więc na wstrzymanie sprzedaży w Japonii - dotyczy to marek Ford oraz Lincoln. Według analizy nie jest w stanie sprostać konkurencji ze strony Toyoty, Hondy czy Nissana, które są na japońskim rynku bardzo silne. Znajdujące się w Japonii centra innowacyjne zostały już przeniesione w inne miejsca.
Koncern wycofał się też całkowicie z Indonezji.
Przedstawiciel Forda potwierdził doniesienia prasowe i poinformował, że wszyscy regionalni pracownicy Forda zostali poinformowani o zmianie strategii firmy. Koncern nie zamierza jednak pozbywać się swoich mniejszościowych udziałów w koncernie Mazda.
W Japonii Ford działa od 1974 roku - zatrudnia 292 pracowników i ma 52 punkty dealerskie. W zeszłym roku sprzedał ok. 5 tys. samochodów. Natomiast w Indonezji zatrudnia 35 osób a w zeszłym roku sprzedał 6 tys. pojazdów.