Jak się dowiedzieliśmy, we wrześniu wieluński zakład Wieltonu rozpoczyna rozruch linii kataforezy. To rodzaj zabezpieczenia antykorozyjnego ram, nakładanego zanurzeniowo. Instalacja mieści się w nowej hali o powierzchni 10 tys. mkw. i przyspieszy produkcję. Równolegle rusza linia spawalnicza, którą będzie można szybko przestawiać na różne rodzaje naczep. W rezultacie czas oczekiwania na zamówiony pojazd skróci się o 25 proc. Całość kosztowała 40 mln zł.
To nie koniec inwestycji w Wieluniu. Spółka rozpocznie do 2020 r. produkcję chłodni w kolejnej hali o powierzchni 10 tys. mkw. – Inwestycja warta jest 30 mln zł, w tym technologia 20 mln zł – szacuje prezes Grupy Wielton Mariusz Golec. W 2020 planuje wyprodukować pierwsze 200 chłodni, docelowo rocznie będzie wyjeżdżać ich z fabryki dziesięć razy więcej. Łączne możliwości produkcyjne wieluńskiej fabryki wzrosną w 2020 roku do 17 tys. pojazdów (naczep i przyczep) i będą ponad dwa razy większe. Zatrudnienie sięgnie 2 tys. osób.
W 2020 r.oku Grupa Wietlon zamierza produkować do 25 tys. pojazdów rocznie. Dlatego pomimo rozbudowy wieluńskiego zakładu Grupa nadal zakłada przejęcia. – Wielton jest integratorem europejskiego rynku. W naszej strategii rozwoju jest miejsce na jeszcze jedno przejęcie – przekonuje prezes Golec. Dodaje, że szuka firmy działającej w niszy, która zapewni całej grupie 8 proc. marży przy spodziewanych w 2020 r. 570 mln euro przychodów oraz 9-proc. udziale w wartym 7 mld euro europejskim rynku naczep.
W maju tego roku Wielton wykupił za 5,3 mln euro 80 proc. akcji niemieckiego producenta naczep Langendorf. Spółka specjalizuje się w wywrotkach oraz inloaderach, czyli naczepach do przewozu szkła w taflach i betonowych prefabrykatów. Ich produkcja wymaga trzy razy większego nakładu pracy od najpopularniejszych w Europie naczep kurtynowych, są też w podobnej proporcji od nich droższe. Wielton zakłada, że w najbliższych trzech latach produkcja Langendorfa w porównaniu z 2016 r. wzrośnie dwukrotnie, do 2,5 tys. pojazdów, zaś przychody z 48 do 80 mln euro. Langendorf przejmie także sprzedaż w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii pozostałych wyrobów grupy, oferowanych pod marką Wielton. Powołana w 2016 r. spółka Wielton GmbH skoncentruje się najprawdopodobniej na sprzedaży przyczep rolniczych.