#RZECZoBIZNESIE: Paweł Modrzyński: Nie można angażować się w startup na pół gwizdka

Pomysł na startup jest tylko początkiem. Potrzebne jest ogromne zaangażowanie, motywacja i cierpliwość – mówi Paweł Modrzyński, założyciel Silencions, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 04.12.2017 13:29

#RZECZoBIZNESIE: Paweł Modrzyński: Nie można angażować się w startup na pół gwizdka

Foto: tv.rp.pl

Startup Silencions opracował technologię wygłuszania hałasów za pomocą innowacyjnej struktury, a nie materiałów. - Nasz pomysł wykorzystuje zachowania dźwięku jako fali akustycznej, która może przekazywać swoją energię strukturom mechanicznym. Nasze rozwiązanie za pomocą odpowiedniej mechaniki, obojętnie jakiego materiału, przejmuje energię z hałasu - tłumaczył Modrzyński.

Przyznał, że zainteresowanie jest większe niż przypuszczali. - W Polsce skontaktowało się już z nami kilkanaście firm z różnych branż. Od budowlanej, przez AGD, po KGHM, który jest partnerem programu akceleracyjnego, w którym bierzemy udział – mówił gość.

KGHM mógłby to wykorzystać w wielu rzeczach. - Po pierwsze można wygłuszyć kabiny operatorów maszyn. Mówimy też o kompresorach, dmuchawach, ogromnej ilości maszynerii – wyliczał.

Pomysł wynika pośrednio z pierwszej firmy gościa - Nanores, gdzie zajmują się diamentami. - Tworzymy tam innowacyjne struktury do zmiany właściwości świetlnych diamentów. Światło i dźwięk jest falą. Postanowiłem użyć właściwości falowych dźwięku – mówił Modrzyński.

Gość przyznał, że patenty są bardzo istotne. - Złożyliśmy pierwszą aplikację patentową w Polsce, którą będziemy poszerzać w procedurze patentu międzynarodowego – tłumaczył.

 

Ocenił, że w Polce jest teraz dużo pieniędzy unijnych i prywatnych na finansowanie tego typu działań. - Jednak konkurencja do tych pieniędzy jest ogromna – stwierdził.

- W Nanores zaczynaliśmy od własnych pieniędzy. Później dostaliśmy grant z NCBR. W międzyczasie zarabiamy pieniądze z działalności, żeby móc je reinwestować w firmę – tłumaczył.

Gość przyznał, że rynek jubilerski w Polsce nie jest duży w porównaniu z Europą Zachodnią, Stanami Zjednoczonymi czy Azją. 
- Nasz pomysł diamentowy polega na zmianie właściwości świetlnych diamentów. Wykonujemy następny krok w obróbce mechanicznej. Uzyskujemy efekty świetlne, których nikt wcześniej nie uzyskał. Możemy dać diamentowi niemal dowolny kolor. Diamenty w kolorach fantazyjnych są dużo droższe niż doskonałe białe – zaznaczył.

Modrzyński podkreślił, że w Silencions wiążą duże nadzieje ze współpracą z grupą KGHM.

- Chcielibyśmy rozpocząć w Polsce ze standardowym rozwiązaniem akustycznym w postaci paneli, które można zainstalować np. w biurze. Istotne jest też to, żeby sprzedawać nasze projekty do konkretnych urządzeń. Np. producent odkurzaczy, projektując swoje urządzenie, projektuje skorupę zewnętrzną. Możemy nasze rozwiązanie wprojektować w tę formę i bez dużych kosztów produkować nasze rozwiązanie w ogromnych ilościach – tłumaczył.

- W 2025 r. chcielibyśmy być jednym ze standardów w tłumieniu drgań akustycznych i mechanicznych. Gdy ktoś myśli o tłumieniu dźwięku ma do wyboru grube ścianki, gąbkach czy inne rzeczy. Chcielibyśmy, żeby za kilka lat jedną z alternatyw była struktura Silencions – dodał.

 

Modrzyński ocenił, że takiego wsparcia jak w tej chwili, czyli pieniędzy rządowych i prywatnych, kiedyś było dużo mniej. - Programów akceleracyjnych nie było zupełnie – przypomniał.

- Dużym problemem w dalszym ciągu jest przekonanie banków, czy nawet NCBR. W Polsce do ryzyka w innowacjach podchodzi się w zupełnie inny sposób. Banki rozumieją tylko tradycyjny biznes – ocenił.

Modrzyński zaznaczył, że pomysł na startup jest tylko początkiem. - Od pomysłu potrzebne jest ogromne zaangażowanie, motywacja i cierpliwość – mówił.

- Często problemem jest to, że pomysły startupowe są traktowane na pół gwizdka. Nad pomysłem pracuje się tylko przy okazji. Szczęściu możemy pomóc w ten sposób, że poświęcimy się maksymalnie – stwierdził.

Startup Silencions opracował technologię wygłuszania hałasów za pomocą innowacyjnej struktury, a nie materiałów. - Nasz pomysł wykorzystuje zachowania dźwięku jako fali akustycznej, która może przekazywać swoją energię strukturom mechanicznym. Nasze rozwiązanie za pomocą odpowiedniej mechaniki, obojętnie jakiego materiału, przejmuje energię z hałasu - tłumaczył Modrzyński.

Przyznał, że zainteresowanie jest większe niż przypuszczali. - W Polsce skontaktowało się już z nami kilkanaście firm z różnych branż. Od budowlanej, przez AGD, po KGHM, który jest partnerem programu akceleracyjnego, w którym bierzemy udział – mówił gość.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Biznes
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2024! Już można zobaczyć ich projekty!
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił