Reklama

Polska jest bardziej smart od Wielkiej Brytanii i USA

Jesteśmy w czołówce krajów, w których korzysta się z wideo przez internet, zwłaszcza z wykorzystaniem telewizora.

Publikacja: 11.12.2017 12:16

Polska jest bardziej smart od Wielkiej Brytanii i USA

Foto: AdobeStock

Według badania przeprowadzonego przez S&P Global Market Intelligence, 81 proc. konsumentów w Polsce przyznało się do oglądania treści wideo dostarczanych przez internet na telewizorze – to o 2 pkt. proc. więcej niż w Wielkiej Brytanii i o 8 pkt. proc. więcej niż w Stanach Zjednoczonych.

Firma Samsung podaje, że w 2016 roku w Wielkiej Brytanii liczba użytkowników Samsung Smart TV przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo. W Polsce w grudniu 2015 roku platforma miała 1 milion użytkowników miesięcznie i od tego czasu ta liczba systematycznie rośnie. Już ponad 80 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray firmy Samsung, wyposażonych w funkcje Smart, jest podłączanych do Internetu. Przy czym aż 80 proc. telewizorów Samsung z systemem Tizen zostało podłączonych do „sieci”, podczas gdy wartość ta dla urządzeń z innymi systemami wynosi 67 proc.

W dziesiątce najbardziej popularnych serwisów w Polsce znajdują się YouTube, przeglądarka internetowa oraz aplikacje VOD, takie jak: Amazon, HBO GO, player.pl, Netflix, Filmbox Live, IPLA, VOD.pl i TVP VoD. Już sześć z nich oferuje filmy i seriale w jakości Ultra High Definition (4K). Obecnie znajdziemy je w ofercie IPLA, FilmBox Live, VOD.pl, HBO, Netflix i Amazon oraz w serwisie YouTube.

Smart TV to nie tylko możliwość korzystania z serwisów VOD i innych aplikacji. To także sterowanie urządzeniami podłączonymi do telewizora, takimi jak konsole, soundbary czy dekodery oraz współpraca ze smartfonami czy tabletami. W telewizorach Samsung Smart TV z systemem Tizen udało się osiągnąć tak dużą integrację usług internetowych, urządzeń i telewizji, że przestaje być dla nas istotne, z jakiego medium czy urządzenia korzystamy. Wszystko znajdziemy w jednym miejscu, zarządzane jednym pilotem Samsung Smart Control. Wystarczy jednorazowo sparować z nim urządzenie.

Korzystając z aplikacji Smart View, która jest dostępna na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS, można między innymi zmienić kanał w telewizorze, regulować głośność czy uruchamiać aplikacje Smart TV także z poziomu smartfona. Interfejs aplikacji wygląda podobnie, jak ten na większym ekranie, dzięki czemu obsługa jest łatwa i intuicyjna.

Reklama
Reklama

W 2017 roku Samsung wraz z partnerami zaproponował użytkownikom, którzy kupują nowe telewizory, usługę Smart Pack. To pierwsza na naszym rynku wielomiesięczna oferta dostępu do filmów i seriali za pośrednictwem serwisów VOD. Kupując nowy telewizor, widzowie mogą korzystać z wybranych aplikacji. Oznacza to, że zaraz po uruchomieniu urządzenia i jego zarejestrowaniu mogą cieszyć się serialami, filmami i sportem w wysokiej jakości. W zależności od modelu telewizora dostępne są trzy wersje pakietów: Elite, Premium i Welcome.

Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Biznes
Coraz droższe zdrowie Polaków. Wydajemy więcej, a dostajemy mniej
Reklama
Reklama