Reklama

UOKiK karze Idea Bank i pomaga klientom

Urząd wydał cztery decyzje uznając praktyki banku za nieuczciwe i naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Prawomocna decyzja może otworzyć klientom drzwi do rekompensat.

Aktualizacja: 14.07.2020 07:31 Publikacja: 14.07.2020 07:29

UOKiK karze Idea Bank i pomaga klientom

Foto: materiały prasowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za nieuczciwą praktykę rynkową oferowanie przez Idea Bank możliwości przystąpienia do ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi angażującymi środki w niestandaryzowane sekurytyzacyjne fundusze inwestycyjne zamknięte. Działania banku polegały na nierzetelnym przekazywaniu informacji o ryzykach wynikających z tej inwestycji związanych z możliwością utraty całości lub części wpłacanych środków, opóźnień w realizacji wykupu, a także nieuzyskania zysku. UOKiK uznał, że bank zaprzestał tej praktyki pod koniec 2017 r. i nałożył na niego obowiązek usunięcia trwających skutków naruszenia zbiorowych interesów konsumentów – bank ma opublikować w terminie 14 dni od uprawomocnienia się decyzji na swojej stronie internetowej oświadczenia oraz nałożył na niego 11,5 mln zł kary.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
ZBP: Podwyżka CIT dla banków uderzy w miliony oszczędzających
Banki
Donald Trump zwolnił gubernatorkę Lisę Cook z władz Fedu
Banki
Banki jako jedyne zapłacą większy CIT. „To wyłom w systemie”
Banki
Trzy scenariusze zakończenia wojny w Ukrainie z Polską w tle
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Banki
Ministerstwo Finansów podniesie podatek dla banków o ponad 50 proc.
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama