UOKiK karze Idea Bank i pomaga klientom

Urząd wydał cztery decyzje uznając praktyki banku za nieuczciwe i naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Prawomocna decyzja może otworzyć klientom drzwi do rekompensat.

Aktualizacja: 14.07.2020 07:31 Publikacja: 14.07.2020 07:29

UOKiK karze Idea Bank i pomaga klientom

Foto: materiały prasowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za nieuczciwą praktykę rynkową oferowanie przez Idea Bank możliwości przystąpienia do ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi angażującymi środki w niestandaryzowane sekurytyzacyjne fundusze inwestycyjne zamknięte. Działania banku polegały na nierzetelnym przekazywaniu informacji o ryzykach wynikających z tej inwestycji związanych z możliwością utraty całości lub części wpłacanych środków, opóźnień w realizacji wykupu, a także nieuzyskania zysku. UOKiK uznał, że bank zaprzestał tej praktyki pod koniec 2017 r. i nałożył na niego obowiązek usunięcia trwających skutków naruszenia zbiorowych interesów konsumentów – bank ma opublikować w terminie 14 dni od uprawomocnienia się decyzji na swojej stronie internetowej oświadczenia oraz nałożył na niego 11,5 mln zł kary.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych
Banki
Szwajcaria wraca do ery „zerowych” stóp procentowych
Banki
Alior Bank zniknie z rynku? Nie można tego wykluczyć
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Banki
Cezary Kocik, prezes mBanku: Czas na jednolitą umowę kredytową