Z naszych informacji wynika, że kupiła ją spółka leasingowa ING na Węgrzech. Czy polskie ING Lease może być nabywcą Handlowy-Leasing? – W tej chwili nie jesteśmy zainteresowani przejmowaniem spółek – mówi Mariusz Kurzac, prezes ING Lease Polska.
Czy znajdą się inni chętni na kupno Handlowy-Leasing w Polsce? Nie jest to wykluczone, ale transakcja może być utrudniona. Przedstawiciele firm leasingowych mówią, że spółka ta oferowała finansowanie na niskich marżach i do tego w sporej mierze branży transportowej, która dziś ma duże kłopoty ze spłacaniem należności. W ubiegłym roku Handlowy-Leasing sfinansował zakupy swoich klientów na kwotę 706 mln zł. Niższą niż jeszcze rok wcześniej, gdy było to 883 mln zł.
Niedawno informowaliśmy, że na sprzedaż jest inna spółka – Masterlease należąca do koncernu samochodowego General Motors, któremu grozi bankructwo. Rozmowy w tej sprawie są prowadzone, ale nie widać dużej kolejki chętnych. I to mimo że kryzys to dobry moment na przejęcia, a portfel spółki, która specjalizuje się w finansowaniu aut GM, jest dużo bardziej interesujący niż Handlowy-Leasing. Przedstawiciele Masterlease mówią, że do połowy tego roku trudno oczekiwać jakichś nowych informacji, a dziś wszystkie scenariusze są możliwe.
Zmiana właściciela czeka też zapewne Fortis Lease. Belgijsko-holenderska grupa ma spore problemy. Zainteresowany jej przejęciem jest BNP Paribas. jego oferta obowiązuje do 28 lutego. Na razie trudno powiedzieć, czy Francuzi doprowadzą do transakcji. Gdyby jednak tak się stało w Polsce doszłoby do fuzji Fortis Lease z mniejszą spółką BNP Paribas Lease.
Ta pierwsza w ubiegłym roku sfinansowała inwestycje klientów na kwotę prawie 1,3 mld zł, co dało jej 11. pozycję na rynku. Z kolei BNP Paribas Lease – na 195 mln zł i był 27.