– Kampania będzie miała charakter wizerunkowo-produktowy, w pierwszej odsłonie będą to reklamy kredytu gotówkowego. Chcemy umocnić pozycję Credit Agricole jako banku uniwersalnego, wprowadzając nowe produkty – zapowiada Jędrzej Marciniak, członek zarządu Credit Agricole Polska. Jesienią bank zaprezentuje nową ofertę dla klientów detalicznych.
Po ubiegłorocznej kampanii wizerunkowej banku, która towarzyszyła zmianie nazwy (z Lukas Bank, rebranding kosztował ok. 40 mln zł) rozpoznawalność marki Credit Agricole wzrosła z około 20 proc. do 75 proc. – Cel, jaki miała przynieść pierwsza kampania, został przekroczony, dlatego chcemy kontynuować współpracę z Juliette Binoche w tym oraz prawdopodobnie również w przyszłym roku – mówi członek zarządu banku Credit Agricole. Dodaje, że zostały osiągnięte również cele sprzedażowe. Konto dla młodych osób w wieku od 18 do 27 lat, zaoferowane we wrześniu ubiegłego roku, otworzyło 55 tys. klientów.
Wprowadzając nową markę jesienią ubiegłego roku i zmieniając profil działalności z instytucji koncentrującej się na bankowości konsumenckiej w bank uniwersalny, Credit Agricole założył, że do 2014 roku pozyska 300 tys. nowych kont. Na koniec II kw. 2012 r. bank prowadził 1145 tys. rachunków ROR klientów indywidualnych. Rok temu było to 1031 tys.
Bank rozbudowuje program lojalnościowy dla kart płatniczych. – Mamy obecnie ponad 7,5 tys. punktów handlowo-usługowych, w których posiadacze kart Credit Agricole, zarówno debetowych jak i kredytowych, mogą skorzystać z rabatów, a chcemy, żeby takich punktów było co najmniej 10 tys. – tłumaczy Marciniak.
Bank wypracował w ubiegłym roku jednostkowy zysk netto w wysokości niemal 118 mln zł, co oznacza wzrost o 146,2 proc. W I kw. 2012 bank zarobił 107 mln zł, a suma bilansowa sięgnęła 22 mld zł. Bank ma blisko 500 placówek.