– Poszerzamy grupę docelową o ludzi młodych z małych miejscowości, doprecyzowujemy segment klienta masowego i grupy nestorów oraz planujemy rozwój oferty finansowo-kurierskiej dla klientów e-commerce. W obszarze bankowości instytucjonalnej chcemy się skoncentrować na mikrofirmach, zmniejszając zaangażowanie w innych segmentach – mówi Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego.
Zarząd chce w kwietniu przedstawić zaktualizowaną strategię do akceptacji Rady Nadzorczej. Po stronie kredytowej bank stawia przede wszystkim na sprzedaż produktów konsumpcyjnych. – Zwiększaliśmy miesięczną sprzedaż z 50 mln zł na początku ubiegłego roku do około 100 mln zł obecnie i takie tempo chcemy utrzymać. To nasz kluczowy produkt kredytowy, w dużej mierze oferowany osobom zatrudnionym w firmach i instytucjach ze sfery budżetowej, współpracujących z bankiem – mówi Szymon Midera.
Plan finansowy zakłada, że bank będzie się rozwijać w tempie około 10–15 proc. rocznie, w oparciu na zysku zatrzymanym.
– Dostosowaliśmy poziom sprzedaży kredytów do naszych możliwości kapitałowych. Obecnie zarówno współczynnik wypłacalności, jak i Tier1 utrzymują się na bezpiecznych, wymaganych przez KNF poziomach – podkreśla wiceprezes banku.
Pod koniec marca Pocztowy ma uruchomić nową bankowość internetową, która obecnie jest dostępna pilotażowo dla wybranej grupy klientów detalicznych. Od zeszłego roku z nowej bankowości korzystają klienci firmowi. Bank planuje także wprowadzenie płatności mobilnych oraz usług związanych z rynkiem e-commerce, które będą wspólną ofertą Grupy Poczty Polskiej (główny akcjonariusz banku). – Wspólna oferta pozwoli na zaproponowanie klientom zintegrowanego pakietu usług związanych z kredytowaniem, ubezpieczeniem oraz wieloma elastycznymi formami płatności i dostawy, w tym „paybylink" powiązanym z dodatkowymi korzyściami dla użytkowników Poczty – dodaje Midera. We wrześniu ubiegłego roku bank zmienił taryfę opłat ROR, wprowadzając opłaty za prowadzenie nieaktywnych kont osobistych.